سفارش تبلیغ
صبا ویژن

iranpooshak

نظر

مزوتراپی مو یکی از بهرتین راه ها برای جلوگیری از ریزش مو و احیای موی سر در مدت زمان کم می باشد. در این نوشته علاوه بر معرفی مزوتراپی مو و نحوه اجرای آن ، به بررسی عوارض و مزایا ناشی از آن می پردازیم.

مزوتراپی مو یعنی چی؟

کم پشت شدن مو در زنان و مردان امری رایج است زیرا به دلیل علل مختلفی از جمله تغییرات هورمونی ، استرس ، رژیم غذایی نامناسب، شرایط پزشکی، ژنتیک و داروها اتفاق می‌افتد. از آنجا که ریزش مو معمولاً یک روند غیر قابل توقف است، لازم است به محض شروع نشانه های کم پشتی مو درمان را در دستور کار قرار داده و شروع کنید. خوشبختانه گزینه های درمانی بی خطر و مناسب وجود دارد، از جمله مزوتراپی که یک درمان بسیار موثر  و غیر تهاجمی است.

مزوتراپی مو

مزوتراپی مو در مردان  یک روش غیر تهاجمی بدون نیاز به جراحی است که اخیراً به دلیل قابلیت جلوگیری از ریختن مو و بازیابی فولیکول های موی مسئول رشد مو ، رواج زیادی پیدا کرده است. این درمان بدون درد و ساده شامل تزریق کم عمق به زیر اپیدرم ، پوست سر ، مزودرم و   لایه خارجی پوست به منظور تحریک پوست و تحریک بازسازی مو است. این تزریق ها که متناسب با نیازهای هر بیمار مقداردهی می شوند، حاوی مخلوطی از ویتامین ها، مواد معدنی، آمینو اسیدها و آنزیم های مشترک هستند و به صورت مستقیم در ناحیه مورد نظر وارد می شوند.

بنابراین ، آنها مواد تقویت کننده مورد نیاز برای شروع رشد مو را در اختیار بیماران قرار می دهند، در عین حال گردش خون در پوست سر را افزایش می دهند ، التهاب را کم می کنند ، تولید کلاژن را تحریک میکنند، اندازه و حجم فولیکول را افزایش می دهند و سطح DHT را اصلاح می کنند. به طور خلاصه مزوتراپی را می توان به عنوان یک روش مکمل و جایگزین تعریف کرد، که به صورت تزریق به لایه مزودرم پوست انجام می شود.

مزوتراپی، علاوه بر درمان ریزش مو، برای جوان سازی صورت و درمان سلولیت نیز مورد استفاده قرار می گیرد. برای هر یک از این درمان ها، آماده سازی مزوتراپی شامل ترکیبی از مواد شیمیایی مختلف است.

مزوتراپی مو چگونه صورت می گیرد؟

از آنجا که ریزش مو یک مشکل رایج در بین بسیاری از افراد است، همواره روش های مختلفی برای درمان ریزش مو در حال توسعه است. پیوند مو، تکنیک لیزر و بسیاری از روش های مختلف برای درمان ریزش مو استفاده می شود. یکی از روش های جلوگیری از ریزش مو و اطمینان از سلامت مو، روش مزوتراپی مو در مردان و زنان است که تا حد زیادی مشکلات مربوط به ریزش موها را کاهش می دهد.

مزوتراپی مو در مردان

قبل از مزوتراپی مو در مردان و زنان، با انجام ماساژ ویژه پوست سر با استفاده از ترموتراپی (بخار)، پوست سر نرم شده و برای تزریق آماده می شود. در این روش ترکیب شیمیایی که برای درمان مورد استفاده قرار می گیرد، بر اساس ساختار مو، شکل و شدت ریزش موی مراجعه کننده، به طور خاص آماده می شود. این مخلوط شامل مواد افزایش دهنده گردش خون، ویتامین ها و عناصر مختلف است. مخلوط آماده شده توسط انژکتور کوچک با سوزن مزوتراپی استریل به لایه میانی پوست تزریق می شود. در تزریق مو به وسیله دست تنظیم دوز دارو و توزیع آن به طور مساوی به پوست سر زمان بر و دشوار است.

 

جمع بندی

 

مزوتراپی باعث می شود که پوست شادابی و سلامت خود را حفظ کرده و با از خذف و رفع  چین و چروک ها و خطوط پوستی در حفظ فرم و سفتی پوست موثر است. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مزوتراپی در افراد مختلف می توانید به کلینیک زیبایی آنیل مراجعه کنید.