سفارش تبلیغ
صبا ویژن

iranpooshak

اگر به تازگی تصمیم به تأسیس یک وب سایت و اضافه کردن آن به کسب و کارتان کرده‌اید، امکان دارد با برخی از اصطلاحات مربوط به حوزه‌ی اینترنت آشنایت نداشته باشید. یکی از سؤالات متداول که در این زمینه مطرح می‌شود آن است که سئو چیست؟

سئو مخفف حروف انگلیسی SEO به معنای بهینه‌سازی سایت برای پذیرایی از موتور جستجو است. هدف از این کار، افزایش ترافیک با کیفیت در وبسایت شما است.  در این مقاله از سایت قرار است درباره سئو سایت و سئو چیست بیشتر تمرکز داشته باشیم.

سئو چیست؟

این امر یکی از کلیدی‌ترین فعالیت‌های بازاریابی و دنیای دیجیتال مارکتینگ است. روزانه در موتورهای جستجو به ویژه گوگل میلیون‌ها جستجو انجام می‌گیرد که بیشتر نتایج نشان می‌دهد که هدف کاربران بیشتر از کسب اطلاع از ویژگی‌های یک محصول یا خدمات عرضه شده در بازار هستند و از همین رو بسیاری از سایت‌های متعددی پدید آمدند تا همواره پاسخگو نیازهای کاربران باشد. 

در این میان هرچه رتبه سئو سایتتان در موتورهای جستجو بالاتر باشد، شانس بیشتری برای دیده شدن دارید. آمارهای ارائه شده توسط ابزارهای مانیتورینگ ترافیک نشانگر نشان می‌دهد که سه سایت برتر اول گوگل حدود نیمی از تمام کلیک‌ها و رتبه‌ی اول را به خود اختصاص داده‌اند. رتبه اول به تنهایی نیمی از کلیک‌ها را توسط کاربران می‌گیرد. 

علاوه بر آن حضور در رتبه‌های ابتدایی نتایج موتور جستجو خود به تنهایی به برندینگ کمک شایانی کرده و در مقابل، پیدا نشدن سایت شما در سرچ، اثر بسیار بدی را بر آن خواهد داشت.

چرا سئو سایت یک ضرورت به حساب می آید؟

گفتیم که هدف و پاسخ به سؤال سئو سایت چیست افزایش کمیت و کیفیت ترافیک است. در باب این موضوع توجه به دو نکته ضروری است. ابتدا آن که شما تنها نیاز به دارید که کسانی به وبسایت شما سر بزنند که قصد استفاده از محتوای ارائه شده و یا خدمات شما را دارند. 

جز دلیل بسیار واضح که در پاسخ به سئو چیست به آن پرداخته شد و اینجا از بیان آن عبور می‌کنیم، دلیل دیگری که از این امر متصور است کنترل و کاهش مفهومی به نام بانس ریت در سایت است. 

اما منظور از بانس‌ریت در سئو چیست ؟ این فاکتور همچنین یکی از معیارهای امتیاز دهی گوگل به وبسایت‌ها نیز محسوب می‌شود و به منظور کاربرانی اندازه گیری می‌شود که تنها با دیدن صفحه‌ی هوم‌پیج یا لندینگ شما بلافاصله و بدون هیچ هدفی سایت شما را بسته و وارد سایت رقیب یا دیگری می‌شود.

در تکمیل بحث همچنین باید اشاره کرد که منظور از ترافیک ارگانیک در سئو چیست و معنای آن چه چیزی است؟ گوگل با سرویس گوگل ادز یا تبلیغات گوگل این امکان را برای صاحبان کسب و کار فراهم کرده است که با پرداخت هزینه، نتایج خود را در صفحه‌ی اول نتایج قرار دهند.

لیست شدن ارگانیک و ترافیک ناشی از آن در طرف مقابل این گونه نتایج است و منظور آن دسته کاربران و ترافیکی از آن‌هاست که به دلیل کیفیت ما به ما مراجعه می‌کنند. باید در اینجا اشاره کرد که ارزش آورده‌ای که بازدید این کاربران و حتی تعامل آن‌ها ارزش افزوده‌ی قابل توجی برای کسب و کار خواهد داشت که شاید در نگاه اول برای کارفرمایان ناآشنا با مارکتینگ چندان محسوس نباشد. 

این ارزش افزوده در کنار برندینگ که با حضور در صفحه‌ی اول نتایج کسب می‌شود یکی از اصلی‌ترین پاسخ‌هایی به سؤال ضعف تبلیغات نسبت به سئو چیست داده می‌شود.

نتیجه

برای اینکه شما بتوانید در دنیای وب سایت ها موفق بشوید نیاز است حتما به سئو سایت یا سئو چیست توجه ویژه‌ای داشته باشید. همچنین اگر وقت کافی برای یادگیری سئو ندارید، می‌توانید سئو سایت خود را به سئو اینجا بسپارید تا همواره در موفق شدنتان کمکی داشته باشیم