سفارش تبلیغ
صبا ویژن

iranpooshak

زیبایی اندام های مختلف برای بسیاری از افراد اهمیت خاصی دارد. بعضی نگران فرم بینی خود هستند، عده ای نگران شکل ابرو خود، عده ای دیگر به دنبال زیباتر کردن گونه و... . همه این موارد نشان می‌دهد که اینگونه افراد به دنبال راهی برای زیباتر کردن اندام خود هستند. معمولا در گذشته از جراحی برای تغییر شکل و ظاهر بخش های مختلف بدن به منظور زیبایی آن ها استفاده می‌شد ولی اکنون روش های جدید تر و بدون نیاز به جراحی به وجود آمده است که باعث شکل گیری تکنیک هایی برای لیفت ابرو بدون جراحی، لیفت سینه با نخ و لیفت بینی بدون جراحی شده است.

لیفت ابرو بدون جراحی

لیفت ابرو بدون جراحی چیست؟

به مرور زمان عضلات پیشانی به دلیل افزایش سن وتحت تاثیر گرانش زمین شروع به شل و ضعیف شدن می‌کنند و در نتیجه باعث افتادن ابرو می‌شوند. این وضعیت، باعث می‌شود چهره افراد بی حال و خسته به نظر برسد. از طرف دیگر، افتادن سایه ابروها به روی چشم، باعث ایجاد تصویری عصبانی از صورت فرد می‌شود. بنابراین، برای از بین بردن این سایه و ایجاد چهره ای جوان و جذاب از لیفت ابرو بدون جراحی استفاده می‌شود.

این تکنیک برای چه کسانی مناسب است؟

  • افراد دارای افتادگی ابرو.

  • افرادی که بین دو ابرو آن ها خطوط عمیق وجود دارد.

  • افرادی که در پیشانی آن خطوط عمیق وجود دارد.

  • افراد میانسال و جوان.

روش های لیفت ابرو بدون جراحی:

تزریق بوتاکس

بخش هایی از ناحیه ابرو برای تزریق انتخاب می‌شوند. سپس تحت تاثیر بی حسی موضعی قرار می‌گیرند تا ورود سوزن بوتاکس باعث تحریک و درد نشود. بوتاکس تزریق شده و با فلج کردن اعصاب آن نواحی، مانع از افتادگی ابرو می‌شود. این روش لیفت ابرو بدون جراحی، به مدت 3 تا 5 ماه دوام دارد.

با نخ

دراین روش لیفت ابرو بدون جراحی، در داخل ابرو برش هایی به قطر حدود 3-4میلیمتر ایجاد می‌شود. از طریق این برش های نخ های نازکی به زیر پوست وارد شده و درمکان های معینی جاگذاری می‌شوند. قرار گیری این نخ ها زیر پوست باعث تحریک ساخت کلاژن شده و این کلاژن تولید شده مانع از پیر شدن و افتادگی پوست ابرو می‌شود.

لیزر

در ناحیه ابرو برش هایی ایجاد می‌شود. سپس این برش ها به وسیله لیزر گرم می‌شوند. گرمای لیزر باعث شروع فرآیندی به نام نئوکلاژنز می‌شود که به کمک ساخت کلاژن به لیفت ابرو بدون جراحی کمک می‌کند.

هایفوتراپی 

یکی دیگر از روش های لیفت ابرو بدون جراحی که روشی نوین است روش هایفوتراپی است. در این روش امواج صوتی اولترا سوند (فراصوت) به محدوده ناحیه ابرو تابیده می‌شوند و به صورت جزئی پوست و بافت های زیرین آن را تخریب می‌کنند. این تخریب باعث تولید کلاژن در بدن خواهد شد.

اولتراپی

اولتراپی نیز مانند هایفوتراپی از امواج اولترا سوند برای لیفت ابرو بدون جراحی استفاده می‌کند. تفاوت این دو تکنیک در دامنه و اثرات موقت بعد از انجام درمان است. اولتراپی، پلک ها را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد و باعث سفتی موقت صورت در ناحیه ابرو می‌شود.

همانطور که برای لیفت ابرو بدون جراحی روش هایی ابداع شده است، لیفت بینی بدون جراحی نیز دارای متد هایی است که افرادی که به دنبال تغییر شکل بینی خود هستند، از آن ها استفاده می‌کنند.

لیفت بینی بدون جراحی

لیفت بینی بدون جراحی یعنی چی؟

لیفت بینی بدون جراحی روشی است که در آن به منظور رفع کردن ایرادهای ظاهر بینی یا برخی عوارض پزشکی نظیر مشکلات تنفسی و انحراف از متد هایی بدون نیاز به تیغ و شکافتن و بیهوشی استفاده می‌شود. با استفاده از این روش می‌توان در بخش‌های مختلف بینی تغییر ایجاد کرده و تناسب بینی و سایر اجزای صورت را بیشتر کرد.

لیفت بینی بدون جراحی برای چه افرادی مناسب است؟

به طور کلی لیفت بینی بدون جراحی دارای محدودیت یا ممنوعیت خاصی نیست و هر فردی می‌تواند از این روش و نتایج آن بهره مند شود.

متد های لیفت بینی بدون جراحی

لیفت بینی با نخ

نتایج این شیوه که یکی از روش‌های لیفت بینی بدون جراحی است، یک تا دو سال دوام داشته و پس ‌از آن نیاز به اجرای مجدد دارد. در این روش پزشک به کمک از قرار دادن نخ‌های ریز در بافت پوست بینی شما آن را به شکل مناسب تغییر می‌دهد. نخ‌های مورداستفاده در این روش از جنس نخ بخیه بوده و قطر آن‌ها 0.12 میلی‌متر است. این نخ‌ها پس از مدتی جذب بدن می‌شوند. 

لیفت بینی با تزریق ژل

برای افرادی مناسب است که می‌خواهند افتادگی بینی خود را برطرف کنند یا بر روی بینی خود دارای زخم هستند. همان‌طور که از نامش پیدا است، لیفت بینی بدون جراحی با تزریق ژل به نواحی مختلف بینی انجام می‌شود.

لیفت سینه با نخ

سینه‌های بانوان ممکن است به دلیل موارد مختلفی فرم طبیعی و شکل خود را از دست بدهد. برخی از این عوامل شامل بارداری، شیردهی، افزایش یا کاهش وزن، افزایش سن، وراثت و تاثیر نیروی جاذبه زمین هستند. لیفت سینه با نخ روشی است که به کمک قرار دهی نخ در بدن، اندازه و فرم سینه ها را تغییر می‌دهد.

لیفت سینه با نخ برای چه کسانی مناسب است؟

غالبا پزشکان لیفت سینه با نخ را به کسانی پیشنهاد می‌کنند که سینه‌های آن‌ها آویزان و شل شده است. این مورد بیشتر در افراد سن بالا دیده می‌شود. بنابراین، می‌توان گفت که یکی از اصلی ترین گروه‌هایی که لیفت سینه با نخ برای آن‌ها موثر خواهد بود، کسانی هستند که سینه‌هایی افتاده و شل دارند. همچنین، کسانی که در اثر بالا رفتن سن، پوست سینه‌هایشان دچار چروک شده و چربی خود را از دست داده‌ نیز می‌توانند کاندید مناسبی برای تکنیک لیفت سینه با نخ باشند.

  • بیمار باید آزمایش های لازم را انجام دهد تا پزشک با اطلاع کامل از شرایط سینه درباره لیفت آن تصمیم بگیرد.

  • بیمار باید تمام داروهایی را که پزشک تجویز می‌کند به دقت مصرف کند.

  • بعد از انجام لیفت سینه با نخ بیمار روی شکم نخوابد.

  • برای مصرف برخی مواد غذایی مانند ویتامین ها و داروهای گیاهی با پزشک مشورت شود.

جمع بندی

 

به طور کلی روش هایی که بدون نیاز به جراحی باعث تغییر ظاهر صورت و اندام های آن می‌شوند، روز به روز در حال محبوب تر شدن هستند. با این حال، لازم است که درباره هر کدام از آنها با اطلاعات کافی و کامل اقدام شود تا عوارض احتمالی به حداقل برسد. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره های تخصصی، می توانید به ویکی درمان مراجعه کنید.