سفارش تبلیغ
صبا ویژن

iranpooshak

یکی از جرایمی که این روزها با پیشرفت فضای مجازی بسیار زیاد شده است جرایم رایانه ای است. معمولا افرادی که دچار این جرایم می شوند دچار سردرگمی می شوند و نمی دانند که باید از چه طریقی اقدام کنند. با توجه به همین مسئله مشاوره با یک وکیل جرایم اینترنتی است.

وکیل جرایم اینترنتی فردی است که می تواند در زمان هایی که شما دچار کلاهبرداری در فضاهای مجازی می شوید به شما مشاوره دهد که از چه طریقی اقدام کنید. اما شاید با خود بگویید جرایم اینترنتی چیست؟ یا وکیل جرایم اینترنتی چگونه می تواند در این زمان ها شما را یاری کند؟

وکیل جرایم اینترنتی در دادسرای جرایم رایانه ای

یک وکیل جرایم اینترنتی حرفه ای با مدارک الکترونیکی و میزان سندیت آن ها در نزد دادگاه های قضای آشنایی داشته و می تواند در این زمینه مشاوره درست و حرفه ای به موکل خود بدهد. در اینگونه پرونده پیچیدگی پرونده بسیار مهم و تاثیرگذار است به دلیل اینکه در بعضی از پرونده ها موضوع به سادگی و بدون نیاز به مشاوره حرفه ای یا پیگیری حل می شود. اما برخی از پرونده ها هستند که پیچیدگی بسیاری دارند و نیاز به ادله محکمی دارد.

در اینگونه مواقع وکیل جرایم اینترنتی نقش به سزایی در روند پرونده دارد. او می تواند به موکل خود کمک کند که در چه زمانی اقدام به ثبت شکایت در این زمینه کند و چگونه اقدام به این کار کند. وکیل جرایم اینترنتی به دلیل اینکه به قوانین کاربردی در جرایم رایانه ای تسلط کافی دارد می تواند در روند پرونده تاثیر به سزایی داشته باشد.

پیشینه‌ی وکیل جرایم اینترنتی

در کشور ما اولین قوانین درباره‌ی جزئیات استفاده قانونی از کامپیوتر در اواخر دهه هفتاد و اوایل 70 تصویب شد. البته باید سالها می‌گذشت تا در سال 88 مجلس قانون جرایم سایبری را تنظیم کند. در این قانون که در چندین ماده‌ی مختلف نگارش یافته است، حدود قوانین و تخلفات متصور در حوزه‌ی جرائم رایانه‌ای و نیز اتهامات گوناگون و مجازات آنان صحبت به میان آمده است. 

اپلیکیشن حقوقی شهرداد

مهمترین نقشی که این قانون داشت کنار گذاشتن بلاتکلیفی و تعارف از سوی ضابطین دادگستری برای برخورد با قانون شکنانی بود که با سوء استفاده از ناشناس بودگی و آزادی عملی که اینترنت در اختیار آنان می‌گذاشت.

در حال حاضر اعمالی که در فضای مجازی جرم‌انگاری گشته‌اند بالغ بر ده‌ها مورد می‌باشند که در پرونده‌های بسیاری متهمین در رابطه با آنان مورد تفهیم اتهام قرار گرفته‌اند. در حال حاضر هم مهم‌ترین قانونی که وکیل جرایم اینترنتی برای دفاع از پرونده‌های موکل خود باید به آن مسلط باشد همین قانون مصوب 1388 است. این قوانین ممکن است درباره‌ی جرایم عینی و قابل درک و یا جرایم نیازمند در اختیار داشتن اطلاعات فنی صحبت نمایند.

بهترین وکیل جرایم اینترنتی

بهترین وکیل جرایم اینترنتی متخصص نبایست بزه دیده را حتماً نسبت به گرفتن وکیل ترغیب کند بلکه برخی از افراد تنها با دانستن مسیر میتوانند خود به مال برده شده، دست پیدا کنند. پس وکیل متخصص جرایم اینترنتی و رایانه ای بایست غم حل مشکل موکل را داشته باشد نه غم حل مشکلات مالی خود را.

 شما میتوانید برای حل مشکلات احتمالی خود و مشورت و ارتباط گرفتن با وکلای متخصص و زبده، از طریق سایت یا اپلیکیشن شهرداد به مشاوران و وکلای شهرداد دست یابید.