سفارش تبلیغ
صبا ویژن

iranpooshak

طلاق یکی از اتفاقات ناخوشایندی است که گاهی در زندگی بعضی از افراد رخ می دهد. در چنین شرایطی زن و مرد مستاصل می شوند و به دنبال راهی برای رسیدن به آرامش هستند. حضور یک وکیل طلاق در این مشکل خانوادگی می تواند راهگشا باشد. وکیل طلاق می تواند به آنها کمک کند تا بهترین تصمیم را بگیرند. در این مقاله با کمک یک وکیل طلاق به تعدادی از سوالات شما که از ما پرسیده اید پاسخ می دهیم.

وکیل طلاق

انواع طلاق از نظر وکیل طلاق چیست؟

از نظر وکیل طلاق، طلاق انواع مختلفی دارد. طلاق از طرف مرد، طلاق از طرف زن و طلاق توافقی.

در مورد طلاق از طرف مرد اشاره کردیم که مرد حق دارد زن خود را هر زمانی که خواست و به هر دلیلی طلاق دهد. 

طلاق از طرف زن به راحتی امکان پذیر نیست و زن باید با ارائه دلایلی که شاید مورد پذیرش دادگاه واقع شود و شاید هم نه نسبت به انجام این کار اقدام کند.

 

طلاق توافقی به این صورت است که زن و مرد با یکدیگر به توافق می رسند که از یکدیگر طلاق بگیرند و سر همه موارد مانند حق و حقوق مالی زن و حضانت فرزندان به توافق می رسند و با تنظیم دادخواست و ارائه آن به دادگاه مراحل طلاق خود را به انجام میرساند.

آیا استخدام یک وکیل طلاق ضرورت دارد؟

البته همانطور که همه می دانیم به دلیل اینکه مردان به راحتی می توانند برای طلاق اقدام کنند و همسر خود را طلاق دهند زنان از چنین حقی برخوردار نیستند.

بنابراین در چنین شرایطی خانم ها نیاز بیشتری برای مشورت و یاری گرفتن از یک وکیل طلاق احساس می کنند. همچنین برای گرفتن حق و حقوق مالی خود از شوهر ممکن است دچار دردسر شوند 

پس توصیه می شود که خانم ها حتما از یک وکیل طلاق در این پروسه یاری جویند.

سوالاتی از وکیل طلاق 

عده در طلاق به چه معناست؟

 به گفته وکیل طلاق زمانی که یک زن به سبب طلاق ویا مرگ شوهرش تنها می شود باید انتظار بکشد وجایز نیست در این مدت  با دیگری ازدواج کند.

آیا هر یک از زوجین پس از درخواست طلاق توافقی می توانند از درخواست خود عدول کنند؟

بله. زوج یا زوجه یا هر دو می توانند تا قبل از آخرین جلسه دادگاه که منجر به صدور حکم می گردد از نظر خود عدول نمایند؛ یعنی پشیمان شده و دادخواست خود را پس بگیرند و در واقع از دادگاه بخواهند که آن را نادیده تلقی نماید.

سوال سوم: آیا بعد از گواهی عدم امکان سازش، مرد در دادن طلاق توافقی و یا جلوگیری از آن دخیل است و اختیاراتی دارد؟

پاسخ وکیل طلاق : اگر در حکم صادره، طلاق از نوع خلع یا طلاق توافقی باشد و از سوی مرد ضمن عقد وکالت بلاعزل به زوجه داده شده باشد، فقط زن می تواند با مراجعه به محضر و اجرای صیغه طلاق خود را مطلقه نماید. شوهر در چنین شرایطی نمی تواند مانع طلاق شود.

وکیل طلاق

کلام آخر

اگر شما هم فردی هستید که با چنین مشکلی دست به گریبان هستید و مشکل طلاق در زندگی شما تبدیل به یک معضل شده است می توانید با یک وکیل طلاق مشورت کنید و کمی از استرس های طلاق بکاهید. اپلیکیشن شهرداد را نصب کنید و با وکلای شهرداد در ارتباط باشید.