سفارش تبلیغ
صبا ویژن

iranpooshak

امروزه امور حقوقی شرکت‌های عادی به حدی گسترده و پیچیده شده است که هر کسی نیاز به یک وکیل تجاری در امور بنگاه بازرگانی خود را احساس می‌کند. این موضوع منحصر به یک بخش یا دوره‌ی خاص از فعالیت شرکت‌ها نبوده و بسیاری از اشخاص از همان ابتدا به دنبال وکیل ثبت شرکت برای انجام کارهای ثبتی شرکت‌های خود می‌باشند.

 از سوی دیگر تحریم‌های گسترده ممکن است باعث شود که هر بنگاه تجاری ایرانی که با کشورهای مختلف در ارتباط است نیاز داشته باشد تا از چند وکیل تجاری خود بخواهد به عنوان وکیل ثبت شرکت نیز وارد صحنه شده و نسبت به ثبت شرکت‌های موازی برای انجام مراودات بین‌المللی مختلف به دور از تهدید محدودیت‌های بین‌المللی نیز اقدام نمایند. البته این حالت خاص از خدمات ارائه شده توسط متخصصین در حوزه وکیل ثبت شرکت بوده و همواره صحیح نیست.

اما شاید بپرسد که وکیل تجاری چیست و تخصص‌های وی چه تفاوت‌هایی با دیگر همتایان ایشان دارد؟ باید گفت که قانون تجارت یکی از اصلی‌ترین دروسی است که در سرفصل‌های دانشگاهی ارائه می‌شود. به همین علت دانشجویان حقوق در طی دوران تحصیل به طور کامل با این قانون آشنا شده و پس از فارغ‌التحصیلی با‌ آن به طور کامل آشنایی خواهند داشت. اما هنوز برای نامیدن آنان به اسم وکیل تجاری زود است، زیرا اگر بخواهیم کسی را به عنوان وکیل تجاری یا وکیل ثبت شرکت باز بشناسیم، باید ابتدا شرایطی را حاصل کند.

وکیل تجاری

همان طور که می‌دانید برای اخذ عنوان وکالت به طور کلی، دانشجوی یاد شده از دانشکده ی حقوق مدرک اخذ کرده و سپس وارد دوره ی کارآموزی دو ساله می‌گردد. پس از این دوره وی حق معرفی خو به عنوان وکیل پایه دو دادگستری را پیدا خواهد کرد. اما برای به دست آوردن عناوین وکیل پایه‌ی یک دادگستری یا عناوین مشابه با وکیل تجاری یا وکیل دادگستری هنوز باید راه درازی را طی کند.

 وکیل پایه یک دادگستری شخصی است که پس از تمام کردن دوره‌ی پیشین، به مدت پنج سال در این حوزه به فعالیت پرداخته باشد. سپس با تصمیم گرفتن درباره‌ی حوزه‌ی تخصصی فعالیت خود می‌تواند خود را به عنوان وکیل تجاری متخصص یا وکیل ثبت شرکت به دیگران باز بشناساند.

مزیت چنین کاری ایجاد تبحر در انجام فعالیت‌ها و نیز، تسلط کامل به قوانین و پیچ و خم‌های حقوقی یک حوزه است. مثلا وکیل تجاری با ورود پیدا کردن در فعالیت‌های این حوزه با فضای کسب و کار و مراودات تجاری آشنا شده و بهتر می‌تواند به وکلای خود کمک کند. یا کسی که به عنوان وکیل ثبت شرکت کار می‌کند این توانایی را دارد که از سوی موکل خود با سازمان‌های ثبتی سر و کله بزند و کارهای ثبت شرکت را به عنوان وکیل ثبت شرکت به پیش ببرد.

وکیل ثبت شرکت

 

 نکته‌ای که در این جا قابل توجه می‌باشد این است که در هر حزه‌ای قوانین متفاوت است. هم چنین ثبت شرکت‌ها در پایتخت متقاضیان بیشتری دارد که موجب می‌گردد تا بیشتر وکلای مطرح در این شهر به فعالیت بپردازند. به شکل کلی توصیه می‌شود که اگر سطح شرکت شما از متوسط بالاتر است از وکیل ثبت شرکت تخصصی استفاده کنید. زیرا ممکن است وکیل تجاری عادی با برخی جزئیات ثبت شرکت‌ها آشنا نباشد.