سفارش تبلیغ
صبا ویژن

iranpooshak

یکی از شرایطی که موجب می شود تا از مشاور حقوقی استفاده کنیم، موضوع طلاق می باشد. با توجه بالا رفتن آمار طلاق در کشور، از جمله کسانی که می توانند  در این زمینه کمک بسیار بزرگی باشند، وکیلان و مشاوران حقوقی می باشند. البته یک مشاور حقوقی با تجربه باید دارای ویژگی های خاصی باشد تا بتواند بهترین نتیجه ممکن را بوجود بیاورد. موضوع دیگر آن است که همیشه در طلاق، دعوا و کشمکش وجود ندارد. به عنوان مثال در طلاق توافقی ، زوجین با مکتوب کردن خواسته ها و نظرات مشترک خود، اقدام به جدایی می کنند که تنها کافی است از یک مشاور حقوقی بهره بگیرند.

مشاور حقوقی

ویژگی های بارز یک مشاور حقوقی

در ابتدا باید بگوییم که مشاور حقوقی آنلاین و حضوری هر دو یه یک اندازه مهم می باشند. با توجه به شرایط فعلی کرونا، مشاور حقوقی آنلاین می تواند موثرتر باشد. از جمله ویژگی های بارز یک مشاور حقوقی حرفه ای عبارت است از:

  • تسلط بر مسائل حقوقی و دانش تخصصی

یکی از ویژگی هایی که تمام مشاوران حقوقی باید آن را دارا باشند، میزان تسلط بر روی دعاوی حقوقی و آشنایی کامل با آن ها می باشد. به عنوان مثال در دعوی طلاق توافقی، در صورتی که مشاور مورد نظر از تجربه و علم کافی برخوردار نباشد، تنها باعث هدر رفتن وقت و هزینه و همینطور پیش نرفتن کار می شود.

ویژگی های مشاور حقوقی

  • در دسترس بودن

با توجه به میزان مشغله کاری که وکلا هر روزه دارند، مشاوران حقوقی آنلاین می توانند کمک بسیار بزرگی برای افراد نیازمند باشند. این مشاوران ممکن است به صورت تلفنی، چت و دیگر موارد خدمات خود را ارائه دهند. علاوه بر در دسترس بودن، هزینه این کار می تواند از نوع حضوری آن کمتر باشد. همچنین دارای کیفیت لازم نیز می باشد.

طلاق توافقی

آیا در طلاق توافقی نیاز به استفاده از وکیل می باشد؟

در مسئله طلاق توافقی به دلیل اینکه تمامی نقطه نظرات مشترک زوجین به صورت مکتوب نوشته شده است، لازم نیست حتما از وکیل استفاده شود، بلکه با بهره مندی از مشاوران حقوقی هم می توان با روند رسیدگی به اینگونه پرونده ها آشنا شد. توجه داشته باشید که فقط در زمینه طلاق توافقی شرایط به این صورت می باشد. در انواع دیگر طلاق نیاز به استفاده کردن از وکیل متخصص می باشد.

جمع بندی

در موضوع طلاق توافقی، استفاده کردن از مشاوران حقوقی بهترین کار ممکن می باشد. موسسه حقوقی شهرداد با در دست داشتن بهترین تیم مشاوران و وکلا می تواند در انواع دعاوی حقوقی، کیفری، خانواده، ملکی و غیره خدمات بسیار با کیفیتی را ارائه دهد.