سفارش تبلیغ
صبا ویژن

iranpooshak

درک صحیح از روند ارتکاب جرم در چنین جرایم تخصصی مهمترین عامل در تشکیل دفاع یا طرح شکایت خواهد بود. بدیهی است که در مرحله تحقیق ، با توجه به تخصص موضوع، ممکن است جنبه های موضوع به یک متخصص و خبره ذیصلاح ارجاع شود. شناخت مشکلات و در صورت عدم ارائه صحیح علت، مسیر احقاق حقوق مشتری می تواند نامنظم یا کاملاً گم شود. 

علاوه بر این، برای توضیح شکایت و روشن شدن گوشه های پنهان و قابل مشاهده پرونده برای کارشناس و قضات، حضور وکیل یک کارشناس اساسی است، بنابراین اکیداً توصیه می شود در اینگونه موارد از وکلای این حوزه مشاوره شود و کمک کرد. 

در ادامه این مطلب با تیم حقوقی شهرداد همراه شوید تا با وکیل سایبری و انواع جرایم رایانه ای بیشتر آشنا شوید.

وکیل سایبری کیست؟

البته، برای درک و تشخیص گوشه های دعاوی تخصصی، استفاده از وکلا با تجربه عملی در آن زمینه خاص در اولویت خواهد بود.

دسترسی غیرقانونی

دسترسی غیرمجاز به رایانه دسترسی افراد غیر مجاز به اطلاعات محافظت شده ای است که جرمی برای آنها مجازات دارد.

شنود غیرمجاز

شنود غیرمجاز یکی از جرایم جدید است که با رشد فناوری گسترش یافته و به معنای رهگیری اطلاعات در هر یک از روش های انتقال اطلاعات الکترونیکی است که به طور غیرقانونی انجام می شود.

ماده 2 قانون جرایم رایانه ای بیان می دارد که هر کسی که محتوایی را که در سیستم های رایانه ای یا مخابراتی یا امواج الکترومغناطیسی یا نوری به صورت عمومی منتقل نشده است ، به طور غیرقانونی رهگیری کرده ، مرتکب این جنایت شده است.

جعل رایانه و استفاده از داده های نادرست

تقلب رایانه ای تغییر و تحریف داده هایی است که بدون مجوز قانونی قابل استناد است.

تخریب و قطع داده های رایانه و مخابرات

براساس ماده 8 قانون جرایم رایانه ای ، هرکسی که داده های دیگر را از سیستم های رایانه ای یا مخابراتی یا حامل های داده غیر مجاز حذف ، تخریب ، قطع و یا غیرمجاز کند ، مرتکب جرم فساد یا قطع داده های رایانه ای شده است.

جنایات علیه عفت و اخلاق عمومی

طبق ماده 14 ، هر کسی که محتوای ناپسند را از طریق رایانه یا سیستم های مخابراتی یا حامل های داده منتشر یا توزیع یا معامله می کند ، یا افرادی را که برای اهداف تجاری یا فساد تولید ، ذخیره یا نگهداری می کند ، مرتکب جرائمی علیه اخلاق و اخلاق شده است.

سرقت کامپیوتر

سرقت رایانه ای در ماده 12 قانون جرایم رایانه ای به شرح زیر تعریف شده است: هر کسی که داده های متعلق به دیگری را به طور غیرقانونی بدزدد ، اگر داده های مشابه در اختیار مالک باشد ، باید شرایط ارتکاب این جرم وجود داشته باشد.

کلاهبرداری رایانه ای

مطابق با ماده 13 ، کلاهبرداری رایانه ای به معنای هر شخص غیر مجاز است که با انجام اقداماتی مانند درج ، اصلاح ، حذف ، ایجاد یا قطع اطلاعات یا قطع سیستم ، پول یا دارایی یا خدمات مالی یا امتیازات از رایانه یا سیستم مخابراتی استفاده می کند خودش یا شخص دیگری باید مطالعه کند. شاید یکی از بحث برانگیزترین مقاله های قانون جرایم رایانه ای همین مقاله باشد که در زیر به تفصیل توضیح داده خواهد شد.

کلام آخر

 

برای جرایم رایانه ای، استفاده از وکیل سایبری می تواند برای تسریع حل شدن پرونده کمک کننده باشد. با توجه به گوناگونی جرایم رایانه ای مختلف، می توانید از طریق اپلیکیشن شهرداد نسبت به بهره بردن از وکلای خوب در این حوزه بهره مند شوید.