سفارش تبلیغ
صبا ویژن

iranpooshak

نظر

پیش از این در خیابان‌های شهر معمولا شاهد کرکره‌های لانه زنبوری و سینوسی بودیم. پس از سال‌ها کم‌کم کرکره‌ی آکاردئونی شروع به جایگزینی با این مدل‌ها کرد. هرچند به دلیل دشواری کاربرد این مدل‌ها، پس از معرفی درب‌های اتوماتیک به بازار، بسیاری تصمیم به خرید کرکره برقی گرفتند. این تجهیزات با مزایای بی‌شمار و امنیت مطلوبی که دارند توانسته‌اند بسیاری از مشکلات قدیمی کاربران را مرتفع کرده و مدل‌های قدیمی را کاملا از دور خارج کنند. اگر شما هم قصد خرید کرکره برقی را دارید با مطالعه‌ی این مطلب می‌توانید بهترین انتخاب را با توجه به نیاز خود داشته باشید.

قبل از خرید کرکره برقی نکات مهمی هستند که باید با توجه به آن نوع نیاز خود را مشخص کنید. اولین مورد نوع تیغه‌ی کرکره‌ی مورد نیاز شماست. با وجود اینکه درب‌های اتوماتیک به طور کلی ضد سرقت هستند، اما تیغه‌های رول گیتر و تیغه‌های شفاف ساخته شده از پلی‌کربنات می‌توانند حداکثر حفاظت را از دارایی‌های شما به عمل بیاورند. البته این مدل‌ها در مقایسه با هزینه‌ی خرید کرکره برقی‌های دیگر به نسبت گران‌تر هستند و در صورتی می‌توانند توجیه‌پذیر باشند که قصد حفاظت از دارایی‌های بسیار باارزش خود را داشته باشید. معمولا این مدل‌ها برای حفاظت از صرافی‌ها، بانک‌ها و اماکن این‌چنینی مورد استفاده قرار می‌گیرند. نوع دیگر که رایج‌ترین انتخاب مصرف‌کنندگان برای خرید کرکره برقی نیز هستند، تیغه‌های آلومینیومی‌اند که در دو نوع تک و دو جداره عرضه می‌شوند. البته با وجود اینکه ممکن است هزینه‌ی خرید کرکره برقی تک جداره در نهایت کمتر از نوع دیگر باشد، توصیه‌ی اکثر متخصصین امر مبتنی بر استفاده از نوع دوم، به دلایلی از قبیل دوام و عمر بیشتر و همچنین محافظت بهتر در برابر شکست و نفوذ غبار و حرارت است. آخرین و کم‌استفاده‌ترین نوع، ورقه‌های فولادی گالوانیزه‌اند که کمترین تقاضا و ضعیف‌ترین کیفیت را در میان سایر مدل‌ها دارند. این مدل برای خرید کرکره برقی به دلایلی از قبیل خرابی بالا و امنیت پایین اصلا توصیه نمی‌شوند.

عامل دیگری که حتما باید در انتخاب نوع و خرید کرکره برقی در نظر داشته باشید، تناوب استفاده از تجهیزات در طول روز و وزن کلی تیغه‌ها است. برای استفاده‌های سبک و شخصی موتورهایی موسوم به توبلار هستند که مصرف انرژی پایینی دارند و از نظر ابعاد هم حداقل فضا را اشغال می‌کنند؛ هرچند این مدل،ها تعمیرپذیری مطلوبی نداشته و در صورت استفاده‌ی پرفشار، استهلاک بالایی دارند. موتورهای ساید در طیف مقابل این نوع قرار دارند که هم قدرت بالایی داشته و هم برای استفاده‌ی روتین مناسبند. این نوع به دلیل مصارف صنعتی‌ای که دارند، به گونه‌ای طراحی شده‌اند که به راحتی سرویس و تعمیر می‌شوند. نوع منسوخ شده‌ی سنترال هم ممکن است هنوز در برخی مراکز عرضه شوند، هرچند این نوع به دلیل نارسایی‌های متعدد، محبوبتی نداشته و توصیه نیز نمی‌گردنند. توجه داشته باشید که این موارد کلی بوده، و در نهایت بهتر است در هر پروژه، به نظر تخصصی سرویس‌دهنده‌ی خدمات خود در نصب و خرید کرکره برقی اعتماد کنید.

سایر عوامل دخیل معمولا انتخابی هستند و با توجه به درخواست کاربر می‌توانند حذف و یا اضافه گردند. امکاناتی مانند سنسورهای مختلف و پاراشوت و یا یراق‌آلات، با توجه به نوع پروژه و نیازهای مشتری متغیر هستند و نمی‌توان بدون توجه به جزئیات نسبت به آن اظهار نظری کرد.