سفارش تبلیغ
صبا ویژن

iranpooshak

نظر

 

رینوپلاستی یا عمل بینی متداول ترین نوع جراحی زیبایی است که طرفداران زیادی دارد و در تمامی کشورها سالانه هزاران نفر رینوپلاستی بینی انجام می دهند.

رینوپلاستی برای برطرف کردن مشکلات بینی، و زیبا کردن بینی مورد استفاده قرار می گیرد. 

در این مقاله قصد داریم شما را با رینوپلاستی بیشتر آشنا کنیم.

 

رینوپلاستی یا عمل بینی چیست؟

 

رینوپلاستی روشی از جراحی بینی است که باعث تغییر کلی شکل بینی و بهبود عملکرد بینی می شود که مشکلات تنفسی و ساختاری بینی شما را کاملا برطرف خواهد کرد. بینی تشکیل شده از استخوان و غضروف است که هر دو با لایه ای از پوست پوشانده شده. با عمل رینوپلاستی می توان هر سه قسمت را تغییر داد و شکل دلخواه بینی خود را از این روش انتظار داشت.

 

معایبی که با رینوپلاستی می توان برطرف کرد

 

برطرف کردن بزرگی بینی.

قوز استخوان و غضروف بینی.

برطرف کردن مشکل پهن بودن بینی.

کوچک کردن سوراخ ها بینی.

کم کردن فاصله نوک بینی تا صورت.

 برطرف کردن عدم قرینه بودن سوراخ های بینی.

رفع مشکلات تنفسی.

 

روش های رینوپلاستی

 

رینوپلاستی با روش های مختلفی صورت می گیرد که پزشک معالج با توجه به مشکلات و ساختار بینی و فرمی که بیمار بعد از عمل انتظار دارد و همچنین مشکلات تنفسی یکی از روش های این نوع عمل بینی را انتخاب می کند.

در روش های مختلف رینوپلاستی از تکنولوژی های روز دنیا مانند تصویربرداری سه بعدی استفاده می شود که به حداقل رساندن آسیب های بافتی بینی کمک زیادی می کند.

عمل رینوپلاستی به سه روش باز، بسته و آلارپلاستی انجام می شود.

 

رینوپلاستی به روش باز:

 

در این روش پزشک آزادی عمل زیادی دارد و به همه قسمت های بینی دسترسی دارد و می تواند تغییرات دلخواه را به راحتی انجام دهد. روش رینوپلاستی باز رایج ترین نوع عمل بینی است.

 

رینوپلاستی به روش بسته:

 

رینوپلاستی بسته تغییرات کمی بر روی بینی شما ایجاد می کند و این روش مناسب افرادی هستند که نمی خواهد تغییرات زیادی روی بینی شان ایجاد شود. در این روش فقط با یک برش کوچک و حتی بدون برش و از طریق سوراخ های بینی انجام شود. در روش بسته بیمار درد، تورم و مشکلات بعد از جراحی کمی را تجربه خواهد کرد.

 

روش آلارپلاستی:

 

اگر تمایل دارید بینی شما باریکتر و ظریف تر شود آلارپلاستی روش مناسبی برای شما می باشد. در این روش پزشک معالج غضروف های قسمت نوک بینی را کوتاه می کند و همچنین آلار را کوتاه یا بلند می کند.

 

رینوپلاستی برای چه افرادی مناسب است؟

 

افرادی که مشکلات تنفسی دارند و نمی خواهند تغییری در فرم بینی شان ایجاد شود.

بینی که بر اثر حادثه ای دچار شکستی شده با استفاده از رینوپلاستی می توان مشکلاتی که بر اثر ضربه ایجاد را بر طرف کرد هم می توان فرم دلخواه را به بینی داد.

برطرف کردن مشکل بینی افرادی که به صورت مادرزادی دچار مشکل تنفسی هستند و یا فرم مناسبی ندارند.

افرادی که بینی بزرگی دارند.

افرادی که از عمل بینی اولیه خود راضی نبودید یا اینکه از فرم افتاده می توانید با روش رینوپلاستی به فرم مدنظر خود برسند.

افرادی که بینی پهن و بزرگی دارن روش رینوپلاستی بهترین انتخاب است.

 

کلام آخر

 

در روش رینوپلاستی یا عمل بینی محدودیت جنسیتی وجود ندارد و هم آقایان هم بانوان می توانند برای برطرف کردن معایب بینی خود اقدام کنند. در عمل بینی محدودیت سنی وجود دارد، افراد زیر 18 سال نمی تواند این عمل را انجام دهند زیرا تا قبل از 18 سالگی احتمال رشد بینی وجود دارد.

برای انجام رینوپلاستی حتما مشاوره پزشکی داشته باشید و نمونه کارها و اقداماتی که بر روی بینی انجام میگیرد را بررسی کنید. شما می توانید در سایت عمل بینی دات کام به صورت رایگان مشاوره دریافت کنید و همچنین نمونه کارهای مختلف این روش عمل بینی را بررسی کنید تا بتوانید بهترین تصمیم را بگیرید.