سفارش تبلیغ
صبا ویژن

iranpooshak

نظر

عمل بینی مانند سایر جراحی های زیبایی دارای پیامدها و عوارض مخصوص به خود میباشد. افراد میتوانند با انجام یک سری اقدامات این عوارض را به حداقل برسانند. بصورت کلی اثرات جانبی و عوارض عمل بینی ، بسیار پایین می باشد ولی با این وجود، وضعیت جسمانی ضعیف، استعمال دخانیات یا ابتلا به عارضه می تواند احتمال مواجهه با این خطرات را کاهش دهد.

عمل زیبایی بینی تنها محدود به کوچک شدن آن نمی باشد بلکه نحوه تنفس و برقراری تناسب بین اجزای صورت مهم تر می باشد. روش عمل بینی بدون تامپون یکی از روشهای این عمل می باشد و طرفداران زیادی دارد و یکی از پیشنهادات جراحان برای بیماران می باشد. در ادامه بیشتر به بررسی آن می پردازیم.

عوارض عمل بینی بدون تامپون

مراقبت های بعد از عمل بینی چیست؟

مدیریت عوارض عمل بینی بعد از جراحی باعث میشود تا روند بهبودی بسیار سریع پیش برود. در زیر به برخی از اقداماتی که باعث میشود عوارض عمل بینی کمتر شود، آورده شده است:

  • از خوردن غذاهای سفت جلوگیری شود.
  • داروهایی که دکتر معالج تجویز کرده را بطور مرتب استفاده شود.
  • سر، به مدت طولانی پایین نگه داشته نشود.
  • از برخورد اجسام با بینی یا گذاشتن عینک بر روی صورت جلوگیری شود.
  • تا ظرف مدت 48 ساعت دوش نگیرید و سر خود را زیر آب نبرید.
  • به جای استفاده از مسواک سفت، از مسواک نرم تر استفاده شود و با ملایمت این کار را انجام دهید.
  • از کمپرسورهای سرد و گرم تا چندین ساعت بعد از عمل بینی، بعد از درآوردن تامپون ها استفاده شود.

معایب عمل بینی چه مواردی می باشد؟

غیرقرینگی بینی و از دست دادن حس بویایی و ایجاد حفره روی بینی از خطرناک ترین عوارض عمل بینی میباشد.

کاهش بویایی، خونریزی، عفونت، افزایش تنفس دهانی ممکن است از معایب این عمل باشد.

در بالا از مواردی که عوارض عمل بینی را کاهش میدهد نام برده شد و در ادامه به بررسی عمل بینی بدون تامپون پرداخته شده است. 

عمل بینی بدون تامپون

تامپون یا همان گاز آغشته به پماد آنتی بیوتیک که به منظور جلوگیری از خونریزی و جمع شدن ترشحات در داخل بینی بعد از عمل جراحی گذاشته میشود، باعث میشود فرد فشار زیادی را در داخل بینی خود احساس کند. تامپون بعد از مدت زمان طولانی از بینی خارج میشود و احساس خشکی در بینی احساس می شود، زمان بیشتری برای بهبود نیاز است و افراد از تنفس دهانی بیشتری استفاده میکنند.

عمل بینی بدون تامپون

بدلیل اینکه زمان خارج کردن تامپون، بیمار دچار درد میشود، امروزه عمل بینی بدون تامپون وجود دارد و آن استنت یا ایروی ( airway ) میباشد. با استفاده از آن بیمار نه تنها لازم نیست دردی را متحمل شود، بلکه از همان روز اول میتواند از راه بینی تنفس کند.

تفاوت ایروی با تامپون یا گچ در این است که، جنس آن ژله ای میباشد. و به دلیل داشتن جنس نرم و منعطف جراحان را به فکر انجام عمل بینی بدون تامپون انداخته است.

جمع بندی

بصورت کلی برای کاهش عوارض عمل بینی نکاتی در اینجا ذکر شد، انجام مشاوره قبل از این عمل بسیار موثر می باشد. اگر جراحی با ظرافت و دقت بالاتری صورت گیرد، عمل بینی بدون تامپون هیچگونه مشکلی، مگر در تعداد محدودی از بیماران که بسته به تشخیص پزشک، صورت نمی گیرد. عمل بینی بدون تامپون میتواند از عوارض عمل بینی بکاهد. در کل با مراقبتهای زیاد و اعمال هوشمندانه جراح، میتوان عوارض عمل بینی را به حداقل رساند.