سفارش تبلیغ
صبا ویژن

iranpooshak

 


کلاژن و الاستین دو ماده‌ای هستند که به صورت طبیعی در بدن تولید می‌شوند. این مواد تأثیر بسیار زیادی بر رویش مو و شادابی و جوانی پوست دارند. مهم‌ترین عامل که باعث پیری پوست و ایجاد چین‌وچروک روی پوست صورت می‌شود همین کاهش تولید کلاژن و الاستین است.

امروزه از روش‌های مختلفی مانند میکرونیدلینگ و مزوتراپی برای افزایش تولید کلاژن در بدن استفاده می‌کنند. اما یکی از روش‌هایی که اخیراً خیلی مورد استقبال قرار گرفته است؛ روش مزونیدلینگ است. روش مزونیدلینگ ترکیبی از دو روش مزوتراپی و میکرونیدلینگ است. و هدف از انجام آن تولید الاستین و کلاژن به‌منظور بهبود مشکلات مو پوست می‌باشد.

امروز در سایت ویکی درمان قصد داریم تا شما را به صورت مختصر با عمل مزونیدلینگ آشنا نماییم. پس در این مقاله ما را همراهی نمایید.

مزونیدلینگ

مزونیدلینگ چگونه انجام می‌شود؟

همان‌طور که پیش‌تر گفته شد، مزونیدلینگ یک روش ترکیبی از مزوتراپی و میکرونیدلینگ است. در این روش مواد مغذی و داروهایی که کوکتل‌های مزوتراپی استفاده می‌شود، توسط سوزن‌های بسیار نازکی که در میکرونیدلینگ کاربرد دارند؛ وارد پوست می‌شود. این امر باعث می‌شود اثربخشی درمانی مزونیدلینگ بسیار بیشتر از مزوتراپی و میکرونیدلینگ باشد.

مزونیدلینگ به چه ترتیبی انجام می‌پذیرد؟

برای انجام عمل مزونیدلینگ از دستگاهی موسوم به سیستم سوزنی دیجیتال استفاده می‌شود. سیستم سوزنی دیجیتال از سوزن‌های بسیار ظریف و ریزی ساخته‌شده است که از طریق آن‌ها داروهای موجود در کوکتل‌های مزوتراپی به پوست تزریق می‌شود.

در عمل مزونیدلینگ، اگرچه درد بسیار کمتر از روش مزوتراپی است. اما پزشکان، برای آنکه متقاضی اذیت نشود؛ موضعی که روی آن درمان انجام می‌شود را توسط داروهای بی‌حسی، بی‌حس می‌کنند. پس‌ازآن کوکتل‌های مزوتراپی را درون سیستم سوزنی دیجیتال قرار داده و تزریق را شروع می‌کند.

در روش مزونیدلینگ، پزشک بر اساس نوع پوست، سن، میزان و محل آسیب متقاضی، از مقدار مشخصی دارو استفاده کرده و عمق سوزن‌های دستگاه را تعیین می‌کند. پس از تنظیم دستگاه، آن را بر روی ناحیه مدنظر قرار می‌دهند. سپس سوزن‌ها وارد ناحیه میانی درم و اپیدرم پوست شده و تزریق انجام می‌گیرد. تزریق این مواد و کانال‌هایی که توسط دستگاه ایجاد شده است؛ باعث تحریک کلاژنی سازی و ترمیم پوست می‌شود. گفتنی است به کانال‌هایی که سیستم دیجیتالی سوزنی برای تزریق مواد ایجاد می‌کند اصطلاحاً میکرو پانچ گفته می‌شود.

مزونیدلینگ صورت

سخن آخر

روش مزونیدلینگ یک روش درمانی پوست و مو می‌باشد که توضیحات مختصری پیرامون آن در این مقاله داده شد. اما مورد آخری که باید به آن اشاره کنیم؛ طول درمان این روش است. در این راستا باید خدمت شما عرض کنیم؛ تعداد جلسات و مدت‌زمانی که برای درمان به روش مزونیدلینگ نیاز است بستگی به سن متقاضی و شرایط آسیب و پوست فرد دارد. پزشکان متخصص بعد از انجام معاینات، به‌طور کامل شما را از مراحل و تعداد جلسات مورد نیاز برای اخذ بهترین نتیجه آگاه می‌سازد.

اما معمولاً درمان به روش مزونیدلینگ با تعداد جلساتی بین 6 تا 8 بار انجام شده که فاصله‌ی بین هر جلسه بین یک تا یک و نیم ماه است. اما باز تکرار می‌کنیم که بسته به شرایط پوست شما ممکن است پزشک بازه‌ای خارج از این محدوده را به شما پیشنهاد دهد.