سفارش تبلیغ
صبا ویژن

iranpooshak

جراحی رینوپلاستی و عمل زیبایی بینی امروزه بسیار پرطرفدار تر از پیش شده، و هزاران نفر هر روز این عمل را در سراسر دنیا انجام می‌دهند. عمل بینی گوشتی یکی از انواع این جراحی است که بسیار زیاد شده. جراحی بینی گوشتی، از جراحی های سخت تر محسوب می‌شود که باید توسط یک پزشک مجرب انجام شود. امروز در این مقاله به بررسی موارد ذکر شده می‌پردازیم.

نکاتی در مورد عمل زیبایی بینی

عمل زیبایی بینی به دلایل متعددی در سراسر دنیا در حال انجام شدن است. از جمله این دلایل می‌توان به دو عامل ارثی و محیطی اشاره کرد. افرادی که به سراغ عمل زیبایی بینی می‌روند، و دلیل آن ارثی است، معمولا دارای نقاط ضعف و ناقص بودن در هنگام زایمان هستند. ولی افرادی هم به خاطر عوامل محیطی به سراغ عمل زیبایی می‌روند که این عوامل می‌تواند شکستگی بد به خاطر تصادف و یا ورزش های پرتنش باشد.


نتیجه عمل زیبایی بینی


در این میان افرادی هم به خاطر بهبود عملکرد سیستم تنفسی به سراغ جراحی رینوپلاستی می‌روند، که دیگر عمل زیبایی بینی محسوب نمی‌شود. ولی در کل عمل زیبایی بینی تحت پوشش بیمه قرار نمی‌گیرد و بیمار باید هزینه جراحی را به طور کامل بپردازد.

عمل بینی گوشتی چه تفاوتی با سایر جراحی ها دارد 

بینی اشخاص به دو نوع تقسیم‌بندی می‌شود. نوع اول بینی های استخوانی و نوع دوم بینی های گوشتی. بینی های استخوانی از استخوان و غضروف محکم تشکیل شده‌اند و یک لایه بسیار نازک پوست روی بینی را گرفته است. معمولا افرادی که دارای بینی استخوانی هستند، بینی آنها یک قوز مشخص دارد که به راحتی از نیم رخ قابل مشاهده است. 

بینی گوشتی از گوشت و غضروف نرم تشکیل شده و پوست ضخیمی نیز دارد. غضروف بینی های گوشتی شکننده هستند. لازم به ذکر است که به خاطر شکننده بودن غضروف بینی های گوشتی و پوست نسبتا ضخیم آنها، عمل بینی گوشتی از بینی استخوانی سخت تر است.


نتیجه مورد انتظار جراحی بینی گوشتی


جراحی بینی گوشتی نیز مانند بینی استخوانی بسیار زیاد است، اما توصیه می‌شود قبل از انجام جراحی بینی گوشتی حتما با یک مشاور صحبت کنید تا به شما بگوید عمل بینی گوشتی برای شما مناسب است یا نوع دیگری از جراحی رینوپلاستی.

باید بدانید که عمل بینی گوشتی به دو صورت باز و بسته قابل اجرا است. در جراحی بینی گوشتی بسته پزشک کمترین دسترسی را به استخوان تیغه بینی دارد و عمل بینی گوشتی بسته جراحت و طول درمان بسیار کمتری را نسبت به جراحی بینی گوشتی باز دارد. اما همانطور که گفته شد باید قبل از جراحی حتما با یک مشاور صحبت کنید تا در مورد این موضوع هم به شما بگوید که باید از جراحی بینی گوشتی باز استفاده کنید و یا عمل بینی گوشتی بسته.

کلام آخر 

 

به طور کلی برای انجام هر جراحی پزشکی باید قبل از جراحی با مشاور صحبت کنید و اطلاعات لازم را نسبت به عملی که در پیش دارید و یاقسط انجام آن را دارید بدست بیاورید. شما می‌‍توانید با مراجعه به وبسایت عمل بینی و مطالعه مقالات بسیار مفید این سایت راجع به عمل زیبایی بینی و جراحی بینی گوشتی و مسائل مشابه، اطلاعات زیادی را کسب کنید و در تصمیم‌گیری دچار تردید نشوید.