سفارش تبلیغ
صبا ویژن

iranpooshak

داشتن صورتی جوان و زیبا دغدغه‌ بسیاری از افراد است. با پیشرفت علم و دانش متخصصین هر روز روشی جدید و اثرگذار‌تر از قبل معرفی می‌شود و انتخاب درست‌ترین و بهترین روش از این لیست بلند بالا شاید کار را سخت کند. در این مقاله از مجموعه ویکی درمان قصد داریم در خصوص روشی با سابقه طولانی و بسیار تاثیرگذار صحبت کنیم. تا به حال روش درمان  میکرونیدلینگ را شنیده‌اید؟ 

میکرونیدلینگ

درمان میکرونیدلینگ 

سابقه این روش درمانی به بیش از 50 سال می رسد اما گذشته و پیشینه‌ی آن مربوط به روشی درمانی در مصر باستان است که نتیجه‌ای مشابه با میکرونیدلینگ را حاصل می‌شده است. از این روش درمانی برای رفع جراحت‌ها و جای جوش‌های چرکی و عمیق استفاده می‌شود. مصریان باستان از ماسک‌های زبر همچون سنگ مرمر و پاپیروس استفاده می‌کردند و امروزه جایگزین آن دستگاهی است با سوزن‌های بسیار کوچک.

در میکرونیدلینگ دستگاهی مانند قلم که در سر آن سوزن‌های بسیار کوچکی قرار دارد را با سطح پوست تماس می‌دهند و این دستگاه با ایجاد سوراخ‌هایی کوچک منافظ رویی پوست را برای تزریق و ورود سرم‌ها و مواد مخصوص باز می‌کند. 

    روش دستی در میکرونیدلینگ

درمارولر دستگاهی است مانند غلتک که از سری با سوزن‌های مخصوص ساخته شده است که معمولا از جنس تیتانیوم است. طراحی این غلتک به شکلی است که حفره و سوراخ‌های معینی را ایجاد می‌کند و مرحله قبل از تزریق سرم را به راحتی انجام می‌دهد.

روش دستگاهی در میکرونیدلینگ

 

برای باز کردن منافذ در این روش از میکرونیدلینگ دستگاهی مخصوص با فاصله معین را مورد استفاده قرار می‌دهند. به دلیل نظم و اثر بخشی بیشتر دستگاه میکرونیدلینگ، منافذ بیشتری نسبت به روش دستی باز می‌شوند.

موارد بشتر کاربرد میکرونیدلینگ 

رفع اثر و جای جوش و آکنه

با باز کردن منافذ پوست در این روش، پوست‌ مرده و آسیب دیده برداشته می‌شود و سپس محیط برای ترمیم محیا می‌گردد. با مراقبت درست بعد از این درمان به راحتی از جای زخم‌های حاصل از جوش و آکنه خلاص می‌شوید.

رفع چین و چروک پوست

از اساسی ترین کاربرد‌های میکرونیدلینگ در رفع چین و چروک است. با افزایش سن، بافت پوست کمتر از قبل کلاژن سازی می‌کند و موجب پیری سطح پوست می‌شود. در این روش با تحریک این ناحیه و تزریق مواد مغذی، پوست وادار به ترمیم و کلاژن سازی مجدد می‌شود.

درمان ترک پوست بارداری

کشسانی پوست در گذر زمان به واسطه عواملی همچون لاغری و چاقی، بارداری و... موجب بروز چین و چروک‌های که حاصل از کشیدگی است می‌شود. این روش درمانی در بهبود این ترک‌ها بسیار موثر است.

میکرونیدلینگ خانگی

کلام آخر

روش میکرونیدلینگ به دلیل ارتباط مستقیم با پوست می‌تواند ریسک انجام نسبتا بالایی داشته باشد چرا که اگر توسط پزشک متخصص انجام نگیرد عوارض حاصل از آن شاید به سختی درمان شود. به دلیل وجود این میزان از حساسیت در این درمان، انتخاب پزشک معالج متخصص بسیار ضروری است.