سفارش تبلیغ
صبا ویژن

iranpooshak

 

بسیاری از زوجین به دلیل عدم تفاهم ناسازگاری اقدام به طلاق توافقی میکنند. طلاق توافقی زمانی صورت میگیرد که طرفین دیگر توانایی ادامه زندگی مشترک با یکدیگر را ندارند و با هم برای طلاق به تفاهم رسیده‌اند. اولین مرحله برای طلاق، تنظیم دادخواست است. در این زمینه یک نمونه دادخواست طلاق توافقی میتواند بسیار کمک کننده باشد. 

تنظیم دادخواست

در این مقاله یک نمونه دادخواست طلاق توافقی و مواردی که باید در آن رعایت شود را که ممکن است در تنظیم دادخواست به شما کمک کند ارائه میدهیم.

متن نمونه دادخواست طلاق توافقی

توجه داشته باشید، قبل از ارائه نمونه دادخواست طلاق توافقی، خوب است به این موضوع توجه شود که متن نمونه دادخواست طلاق توافقی اهمیتی ندارد و خیلی نباید در مورد آن وسواس به خرج داد. به بیان دیگر لازم نیست که زوجین یا وکلای آنها در متن دادخواست جزئیات کامل توافق های زوجین (توافق نامه طلاق توافقی) را توضیح دهند.

صرفا درخواست طلاق توافقی ساده کفایت می کند و بهتر است مشروح توافقات زوجین به مرحله مشاوره دادگاه یا حضور نزد قاضی موکول شود.

دقت داشته باشید که مراحل طلاق توافقی میتواند با وکیل یا بدون وکیل باشد. در شرایطی که وکیل، مراحل طلاق را انجام میدهد، وکیل طلاق توافقی پس از ارائه نمونه دادخواست طلاق توافقی به دفتر خدمات و پس از ارجاع دادخواست به شعبه، جزئیات کامل توافق های زوجین را به دادگاه اعلام می کند که در متن رای طلاق توافقی منعکس می شود.

در حالتی که طلاق توافقی بدون وکیل انجام میشود نیز زوجین با داشتن مدارک لازم طلاق توافقی به دفتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه می کنند و با دادن مدارک فقط اعلام می کنند که خواسته دادخواست آن ها طلاق توافقی است.


نمونه دادخواست طلاق توافقی

تنظیم دادخواست طلاق توافقی

معمولاً دادخواست طلاق توافقی درون یک جدول طراحی می‌شود که در قسمت اول، مشخصات کلی مانند اطلاعات شناسنامه‌ای زن و شوهر و وکلای دو طرف و در بخش دوم نیز، اصل دادخواست طلاق توافقی که شامل یک درخواست رسمی است قرار می‌گیرد.

در تنظیم دادخواست طلاق توافقی مانند هر دادخواست دیگری باید به یک سری نکات حتماً توجه داشته باشید؛ این نکته حائز اهمیت است که بهتر است برای تنظیم چنین برگه? معتبری به یک متخصص حقوقی یا وکیل پایه دادگستری مراجعه کنید:

 

  • استفاده از یک بیان ساده و رسمی در نگارش دادخواست طلاق توافقی.
  • رعایت مناسبت‌های کلی دادخواست طلاق توافقی مانند عرض سلام و ادای احترام به مرجع قضایی.
  • مطالعه? دادخواست پس از نگارش و به‌حداقل‌رساندن غلط‌های ویرایشی و نگارشی.
  • استفاده? صحیح از علائم سجاوندی و نحوه? درست پاراگراف‌بندی.
  • استفاده از برگه‌های مخصوص دادگستری به‌صورت یک رو.
  • استفاده از فونت و سایز فونت مناسب برای تنظیم دادخواست طلاق توافقی.
  • بیان جزئیات عقدنامه به شکلی دقیق از روی اصل سند عقدنام

 

کلام آخر

از آنجا که طلاق توافقی بر اساس رضایت دو طرفه زوجین بر طلاق و جدایی از یکدیگر جاری می شود. بنابراین تنظیم دادخواست آن خیلی سخت نیست و شما میتوانید فقط با استفاده از یک اپلیکیشن حقوقی به راحتی این کار را انجام دهید.

شما میتوانید نمونه دادخواست طلاق توافقی را در اپلیکیشن شهرداد مشاهده کنید و از آن استفاده کنید.