سفارش تبلیغ
صبا ویژن

iranpooshak

در این مقاله در تلاشیم راجع ب دو موضوع درخواست مهریه و تنظیم دادخواست به سوالات پرتکرار پاسخ دهیم

اولین مرجعی که زوجه می‌تواند در آن‌جا درخواست مهریه کند، دادگاه خانواده است. زوجه می‌تواند با ارائه دادخواست حقوقی به دادگاه خانواده، مهریه خود، هزینه ابطال تمبر و حق الوکاله وکیل را مطالبه و همزمان تقاضای توقیف اموال همسرش را از دادگاه نماید. هزینه تمبر دادخواست مطالبه مهریه سه درصد میزان خواسته خواهد بود.

مورد دوم به عنوان مرجع صالح جهت درخواست مهریه، اجرای ثبت اسناد رسمی است. در این حالت زن می‌تواند از طریق اجرای ثبت اسناد رسمی، مهریه خود را مطالبه کند که البته به میزان نیم عشر دولتی هزینه اجرا پرداخت می‌کند. بعدا این هزینه از شوهر اخذ خواهد شد.

درخواست مهریه

  • .مهریه خانم بنده 114 سکه و 700 گرم طلا است.اگر بخواهد نزد دادگاه درخواست مهریه کند.من کارمند هستم و هیچ اموال و ملکی ندارم.دادگاه چ رای صادر میکند

سلام و وقت بخیر. برای اجرا گذاشتن مهریه، همسرتون باید به اجرای ثبت مراجعه کنند. چنانچه اموالی نداشته باشید و کارمند باشید، میتونن تا یک چهارم خالص دریافتی شما رو توقیف کنند.

  • همسر من قبل از این که من درخواست مهریه بدم اموالش را انتقال داده، نحوه پرداخت مهریه به چه شکل خواهد بود؟ 

اگر قواعد بیع در معامله رعایت گردیده و مبیع (مال فروخته شده) و ثمن معامله رد و بدل شده باشه و تاریخ معامله قبل از تاریخ دادخواست مطالبه مهریه باشد، شما نمی‌تونید ایرادی بر صحت معامله وارد کنه. اما اگر قواعد فوق رعایت نشده باشه می‌تونید به اتهام معامله به قصد فرار از دین شکایت کنید.

  • دادخواست چیست و نحوه تنظیم دادخواست

علیرغم اینکه در دعاوی کیفری می توان بر روی هر برگه ای شکایت را تنظیم نمود ، در مورد دعاوی حقوقی درخواست رسیدگی الزاما با تقدیم و تنظیم دادخواست صورت می پذیرد . به همین دلیل ، یکی از مراحل اولیه ای که خواهان یک دعوا بایستی طی کند ، تقدیم دادخواست به دادگاه صالح است . تنظیم دادخواست به لحاظ شکلی اهمیت فراوانی دارد . در غیر این صورت موجب صدور قرار رد دادخواست خواهد شد.

تنظیم دادخواست

دادخواست توسط خود فرد خواهان و یا وکیل او بایستی تنظیم شود که در متن مقاله در این رابطه صحبت شده است .

  • اگر محل اقامت خوانده معلوم نباشد چکار باید کرد ؟

اگر خوانده مجهول المکان باید باید مراحلی همچون آگهی در روزنامه طی شود.

همچنین شما میتوانید برای اطلاعات بیشتر به سایت یا اپلیکیشن شهرداد مراجعه کرده و سوال های خود را مطرح کنید.


td {border: 1px solid #ccc;}br {}