سفارش تبلیغ
صبا ویژن

iranpooshak

بینی یکی از اعضای صورت است که بیشترین تاثیر را در زیبایی صورت دارد. در سال های اخیر عمل های جراحی متنوعی برای ارتقای زیبایی چهره ابداع شده اند اما به دلیل اهمیت بینی، عمل زیبایی بینی به پرطرفدار ترین و رایج ترین عمل زیبایی تبدیل شده است. در کشور ما نیز این عمل زیبایی هر ساله به دفعات بیشماری انجام می شود و محبوبیت بسیاری دارد. در این مقاله می خواهیم اطلاعات جامعی درباره عمل زیبایی بینی ارائه کنیم.

عمل زیبایی بینی سنتی و مدرن

عمل زیبایی بینی یا رینوپلاستی از نظر قدمت تکنیک ها به دو دسته ی سنتی و مدرن تقسیم می شود. در جراحی بینی سنتی فقط به کوچک شدن بینی توجه میشد و همین مسئله باعث میشد که مشکلات زیادی برای عملکرد بینی بعد از عمل به وجود بیاید اما در رینوپلاستی مدرن، عملکرد بینی نیز جزء فاکتورهای بااهمیت در عمل زیبایی بینی است. علاوه بر آن، رینوپلاستی مدرن سعی دارد به برطرف کردن نقص ها و انحرافات و مشکلات تنفسی در کنار ارتقای زیبایی بینی بپردازد.

روش های عمل زیبایی بینی

انواع عمل زیبایی بینی

عمل زیبایی بینی انواع مختلفی دارد.

1.عمل بینی گوشتی: ویژگی شاخص این نوع از بینی ها ضخامت بالای پوست روی بینی و مقدار چربی هایی است که در بینی انباشته شده است.

2.عمل بینی استخوانی: غضروف سفت و پوست بسیار نرم و نازک بینی از خصوصیت های این نوع از بینی است. عمل بینی استخوانی نسبت به عمل بینی گوشتی راحت تر انجام می شود و بینی استخوانی سریع تر بهبود پیدا می کند.

3.جراحی زیبایی بینی ترمیمی: در برخی کیس ها وقتی نتیجه جراحی پدیدار می شود، داوطلب عمل از این نتیجه راضی نیست یا به هر دلیلی بر اثر جراحی مشکلاتی در فرآیند تنفس برای فرد پدید می آید. در چنین مواردی با نظر پزشک یک جراحی ترمیمی انجام می شود که سخت تر و پیچیده تر از جراحی اصلی است.

4.عمل زیبایی عروسکی: در این نوع از عمل، قسمتی از غضروف برداشت می شود و بینی رو به بالا قوس پیدا می کند. در بینی های عروسکی زاویه بین لب و استخوان بینی بسیار زیاد است.

پیش از عمل زیبایی بینی چه نکاتی را باید رعایت کرد؟

استعمال دخانیات ممنوع: تا دو هفته قبل از مصرف هر گونه دخانیات اجتناب کنید.

داروها: حتما پزشکتان را در جریان داروهایی که مصرف می کنید قرار دهید. از مصرف داروهایی نظیر آسپرین و ایبوپروفن خودداری کنید.

سعی کنید از هر عاملی که باعث استرس و نگرانی شما میشود دوری کنید.

8 ساعت پیش از عمل آب و غذا نخورید.

رژیم غذایی سالم داشته باشید.

مراقبت ها و نکات بعد از عمل بینی

در روزهای ابتدایی بعد از عمل این مراقبت ها بسیار اهمیت دارد:

اول باید بدانید از 24 الی 48 ساعت بعد از جراحی درد و ورم و کبودی وجود دارد. پس در این زمان فقط به استراحت بپردازید و طبق نسخه پزشکتان مسکن یا دارو ها را مصرف کنید.

هنگام خواب باید سربالا بخوابید.

کمپرس سرد را برای جلوگیری از درد و ورم به اطراف بینی بمالید.

سعی کنید غذاهای نرم که از جویدن و فشار آوردن جلوگیری میکند میل کنید.

از پایین آوردن سر و انجام ورزش و حرکات سنگین اجتناب کنید.

تا چند هفته بعد از عمل از عینک های طبی یا آفتابی استفاده نکنید و در صورت لزوم لنز را جایگزین کنید.

از دهان سرفه یا عطسه کنید

از مواد غذایی که حاوی سدیم هستند مانند کرفس یا آب آناناس مصرف کنید زیرا سدیم باعث کاهش تورم میشود.

تا حداقل 24 ساعت از مسافرت با هواپیما بپرهیزید و استراحت کنید.

نتیجه عمل زیبایی بینی

هزینه ی عمل زیبایی بینی چقدر است؟

هزینه جراح و جراحی بینی بسته به عوامل مختلف متغیر است.این عوامل عبارتند از:

این که عمل جراحی در مطب پزشک انجام میشود یا در بیمارستان

موقعیت جغرافیایی مطب یا بیماستان

میزان مهارت و تجربه جراح یا پزشک متخصص. طبیعی است هر چقدر تجربه و شهرت جراح بیشتر باشد هزینه ی عمل نیز بیشتر خواهد بود.

نوع بینی و خصوصیات ساختاری آن

هزینه های بیهوشی

نتیجه گیری

مهمترین و اصلی ترین عاملی که شما را به یک فرم بینی مطلوب بعد از جراحی می رساند، یک جراح کاربلد و باتجربه است. مهارت جراح از هر عامل دیگری مهم تر و تاثیرگذار تر است. مجموعه دکتر تهران بیوتی جمعی از ماهر ترین پزشکان را در خود جای داده و پیشنهاد ما این است که از تجربه این پزشکان استفاده کنید و برای مشاوره درباره عمل زیبایی بینی به سایت دکتر تهران بیوتی به نشانی drtehranbeauty.com مراجعه کنید.