سفارش تبلیغ
صبا ویژن

iranpooshak

 

بینی یکی از مهم ترین اجزای صورت است و میتواند زیبایی زیادی را برای شما به ارمغان بیاورد؛ به همین دلیل تعداد کسانی که به جراحی بینی راغب می شوند روز به روز اضافه تر میشود. جراحی بینی یا رینوپلاستی یکی از رایج ترین عمل های زیبایی در جهان است. اما همواره سوالات زیادی درباره عمل بینی، مزایا و معایب و نحوه انجام آن در ذهن بیماران وجود داشته و دارد. در این مقاله ما قصد داریم به بخشی از مهم ترین سوالات شما پاسخ بدهیم؛ پس با ما همراه باشید.

 

تکنیک های جراحی بینی

عمل بینی به دو طریق انجام میشود، روش باز و روش بسته.

در روش باز جراح درون بینی و بین دو سوراخ آن برش هایی ایجاد میکند تا پوست را بردارد و راحت تر غضروف بینی را به فرم دلخواه بیمار شکل بدهد. در این روش آزادی عمل جراح زیاد است. در مقابل، در روش بسته جراح پوست را به مقدار خیلی کم برمیدارد پس میتوان گفت تا حدودی دست پزشک متخصص بسته است.

جراحی بینی

مزایای جراحی بینی

1.     ایجاد اعتماد به نفس

بیشتر بیمارانی که عمل زیبایی بینی انجام میدهند از مشکل عدم اعتماد به نفس رنج میبرند، به همین دلیل به جراحی بینی متوسل شده اند تا اعتماد به نفس از دست رفته خود را برگردانند.

2.     برطرف شدن قوس، انحرافات و نقص های بینی

قطعا کسی که میخواهد بینی اش را عمل کند به خاطر عیب و نقص های بینی اش این کار را انجام میدهد. یک پشک خوب در جراحی بینی قوس، انحرافات و شکستگی های بینی را میتواند رفع کند و بینی زیبایی برای شما شکل بدهد.

3.     برطرف شدن مشکلات تنفسی

از دیگر مزایای عمل بینی میتوان به حل شدن یا کمتر شدن مشکلات تنفسی اشاره کرد.

 

 معایب جراحی بینی

1.     ورم، کبودی، درد

فرقی نمیکند شما بینی استخوانی داشته باشید یا بینی گوشتی؛ به هرحال بعد از عمل بینی، مقداری درد و ورم ناشی از جراحی در صورت خود حس میکنید. به خصوص اگر شما بینی گوشتی داشته باشید این ورم ها بیشتر هستند و باید مدت زمان بیشتری را استراحت کنید تا بینی فرم اصلی اش را بگیرد.

2.     خون دماغ شدن به طور مکرر

بعضی اوقات بینی و اطراف آن بی حس میشود و گاهی ممکن است خون ریزی یا آبریزش بینی خود را متوجه نشوید.

3.     تغییر فرم بینی

این مورد خیلی به ندرت اتفاق می افتد. در گذشته تصور میشد که بینی های گوشتی حتی بعد از جراحی بینی به حالت سابقشان برمیگردند اما حالا این موضوع به یک افسانه تبدیل شده است. تغییر فرم بینی بیشتر به خاطر حساسیت های بیماران است. اگر واقعا فرم و شکل بینی بعد ازعمل تغییر کند و پزشک هم آن را تایید کند، عمل ترمیمی بینی انجام میشود.

جراحی بینی

تجربه پزشک متخصص چقدر در جراحی بینی اهمیت دارد؟

بعضی از افراد فکر میکنند که چندان فرقی ندارد که پزشک چقدر تجربه عمل جراحی دارد، مهم علم و دانش و البته هزینه ای است که او میگیرد. عقل سلیم به شما میگوید به دنبال جراحی بگرد که تجربه عمل های زیادی داشته باشد. جراح های تازه کار، ممکن است اشتباه بکنند و در حین جراحی بینی اضطراب زیادی بگیرند که همین عامل ممکن است دقت آنها را پایین بیاورد.

پیشنهاد میکنیم برای اینکه بعدها دچار پشیمانی نشوید به پزشک حاذق و با تجربه ای مراجعه کنید. البته که هزینه عمل بینی هم بسیار مهم است اما قطعا زیبایی صورت و اعتماد به نفس شما ارزشش بیشتر از پول است. دکتر تهران بیوتی یکی از بهترین پزشکان متخصص جراحی بینی هستند که تجربه های خیلی خوبی در این زمینه دارند. برای دیدن نمونه کارها و سوالات دیگر میتوانید به وبسایت دکتر تهران بیوتی مراجعه کنید.