سفارش تبلیغ
صبا ویژن

iranpooshak

با افزایش تدریجی سن و تاثیر عوامل مختلف از جمله عوامل ژنتیکی و محیطی، قسمت سطحی و میانی پوست، دچار تغییراتی می‌شود که بصورت چروکهای ریز، لک و تیرگی و ... خود را نشان می‌دهند. میکرودرم ابریژن و لیزر آر اف فرکشنال  از جمله کارآمدترین روش‌های درمانی فیزیکی بکار رفته،  توسط متخصصین پوست هستند.

در این مقاله تلاش شده تا با بررسی هر کدام از این روش‌ها و بیان مزایا و معایب، شما را در تصمیم‌گیری هر چه بهتر یاری کنیم.

میکرودرم ابریژن چیست؟ 

میکرودرم ابریژن و یا بصورت مختصر میکرودرم، اولین بار توسط ایتالیایی‌ها و در سال 1985 مورد استفاده قرار گرفت و پس از کسب شهرت و موفقیت در زمینه اعمال زیبایی، به تدریج در سراسر دنیا انجام گرفت.

میکرودرم ابریژن، لایه برداری ملایم و غیر تهاجمی پوست و تحریک پوست برای کلاژن سازی  جهت شاداب تر شدن و جوانسازی پوست صورت میگیرد. از جمله مشکلات پوستی‌ای که با این روش درمان‌پذیر است، میتوان به رفع خطوط کم عمق و چروکهای ریز، لک‌ها و تیرگی‌ها اشاره کرد.

 نحوه انجام میکرودرم ابریژن 

در این روش با انجام خراش‌های بسیار سطحی و فشار تنظیم شده، با استفاده از کریستال‌هایی از جنس اکسید آلومینیم در لایه رویی شاخی پوست و مکش همزمان برای جمع آوری کریستال‌ها انجام میشود. این عمل سبب افزایش جریان خون در آن منطقه و فعالسازی سلول‌های فیبروبلاست، نهایتا منجر به ترمیم و شادابی پوست می شود. 

مزایای میکرودرم ابریژن

همانطور که گفته شد، این روش در درمان بسیاری از عارضههای پوستی مانند لک‌های ناشی از آفتاب سوختگی، زخم‌های کوچک، جای آکنه و تیرگی‌ها، بسیار موثر است.

میکرودرم ابریژن

عوارض میکرودرم ابریژن 

از آنجائی که که این روش، روی سطحی ترین لایه ی پوست صورت میگیرد، نسبتا روش کم خطری محسوب می شود و عوارض خاصی برای آن گزارش نشده است؛ برخی علائم موقتی مانند: التهاب و کبودی و قرمزی پوست ممکن است ایجاد شود که با گذشت چند ساعت بصورت کامل از بین می روند.

آر اف فرکشنال چیست؟ 

از جمله مدرن ترین و کارآمدترین روشهای فیزیکی عارضه‌های پوستی، آر اف فرکشنال است. این روش، روشی کم تهاجم  و ایمن محسوب می شود و با استفاده امواج رادیویی و نفوذ این امواج به لایه‌های میانی پوست، سبب ساخت کلاژن در ساختمان پوست می شود. 

نحوه کار آر اف فرکشنال 

این درمان با استفاده از امواج رادیو فرکانسی در لایه درم  و تبدیل این امواج به گرما و همزمان فعالسازی فرآید فیبروپلازی، با ایجاد آسیب‌های جزئی به پوست و تحریک آن برای ترمیم دوباره و  تحریک پوست جهت کلاژن سازی توسط متخصصان صورت میگیرد.

مزایای آر اف فرکشنال

از آنجا که این روش، طیف گسترده‌ای از درمان‌ها را پوشش میدهد، در این مقاله سعی شده با تقسیم بندی به سه دسته کلی، به بررسی آنها پرداخته شود: 

  • جوانسازی و سفت کردن پوست 
  • محو کردن جای انواع زخم، اسکار و بریدگی‌ها و ترک‌های پوستی
  • بهبود چشمگیر منافذ باز پوست

آر اف فرکشنال

عوارض آر اف فرکشنال 

آر اف فرکشنال  نیز مانند میکرودرم ابریژن، روشی ایمن است و در تمامی عوارض ناشی از انجام این تکنیک درمانی، همگی موقت و گذرا بوده و هیچ جای نگرانی‌ای وجود ندارد.

سخن پایانی: این دو روش، از روش‌های موثر و در عین حال ایمن در صنعت زیبایی به شمار می روند.  تنها نکاتی که باید به آن توجه کرد در درجه اول،  انجام به دست متخصص مطمئن و معتمد و در قدم بعدی، استفاده از ضد آفتاب‌هایی با پوشش بالا در برابر اشعه های مضر خورشید است. همچنین عدم استفاده از محصولاتی که امکان ایجاد حساسیت و التهاب در ساعات اولیه پس از درمان ضروری تلقی میشود.