سفارش تبلیغ
صبا ویژن

iranpooshak

اگر امروز برای خرید هارد اکسترنال به فضای اینترنت مراجعه کنید، می‌بینید که برخی نام‌ها نزد گیک‌های سخت افزاری بیش از سایرین مطرح هستند. دلیل این امر را میتوان در مثال‌های متعددی ذکر کرد. اما به طور خلاصه مهم‌ترین دلایل آن سابقه‌ی برندها و مدل‌های مختلف در عملکرد و دوام آنان است. در این میان برندهایی مانند ترنسند یا ای دیتا کم کم در حال از دست دادن جایگاه خود و برندهایی مثل هارد وسترن دیجیتال یا هارد سیلیکون پاور در حال گرفتن سهم‌های بیشتری از بازار هستند. اما دلیل این امر چیست؟

باید گفت که هر یک از این دو نوع هارد دارای ویژگی‌هایی است که آن را برای کاربران خود بسیار محبوب نموده است. در حقیقت هارد سیلیکون پاور ناحیه‌هایی از نیازها را پاسخ می‌دهد که هارد وسترن دیجیتال از آن بی‌بهره است. در طرف مقابل هارد وسترن دیجیتال نیز دارای مزایایی است که با تکیه بر آن سعی دارد هارد سیلیکون پاور را شکست دهد. در این یادداشت ما قصد داریم به این ویژگی‌های برند هر یک از این دو مدل هارد بپردازیم.

تولد هارد وسترن دیجیتال و نخستین روزها

 اگر به یاد داشته باشید اولین هاردهای HDD که به بازار عرضه شدند از برندهایی مانند توشیبا یا کینگستون بودند که امروزه دیگر از آنان خبری نیست. این هاردها هم گرما و صدای زیادی تولید می‌کردند و هم نیاز به وصل به جریان برق داشتند. همچنین حداکثر فضای هاردها کمتر از پانصد گیگابایت بود. در آن زمان ورود هارد اکسترنال قابل حمل یک سوپرایز بزرگ برای دوستداران کامپیوتر و سخت‌افزار بود.

هارد وسترن دیجیتال

هارد وسترن دیجیتال از اولین برندهایی بود که در این فضا مطرح گشت. این هاردها هم دارای طراحی مینیمال و زیبایی منحصر به فردی بودند و هم می‌توانستند کیفیت خوبی را به کاربران خود ارائه دهند. دیگرعامل جالب توجه در این هاردها، قیمت مناسب آن بود. زمانی می‌توانستید تنها با کمتر از دویست هزار تومان یک هارد وسترن دیجیتال یک ترابایتی را خریداری کنید. در آن روزها دست هر کسی می‌شد ک هارد وسترن دیجیتال دید که از آن به عنوان آرشیو اطلاعات استفاده می‌کرد

هارد سیلیکون پاور وارد می‌شود!

با این وجود هارد وسترن دیجیتال معایبی هم داشت. نخستین عامل حساسیت آن به ضربه و یا ناملایمات محیطی بود که باعث از دست رفتن اطلاعات زیادی برای کاربران می‌شد. جز آن، عملکرد این هارد همچنان جای بهتر شدن داشت. ظاهر ساده و مکعبی این تجهیزات نیز باعث دلزدگی مخاطبان آن گشته بود.

هارد سیلیکون پاو

هارد سیلیکون پاور با ورود خود به بازار کیفیت‌های جدید را به کاربران معرفی نمود. این برند آسیایی در هاردهای تولیدی خود با اخذ استانداردهای نظامی مقاومت حیرت‌انگیز محصولات هاردها را در برابر ضربه، شوک الکتریکی، آب وغبار به رخ کشد. همچنین هارد سیلیکون پاور با طراحی‌ها بسیار زیبا ومتنوع خود از کاربران دلبری می‌کرد و هر کسی با دیدن یک مدل هارد سیلیکون پاور آرزوی داشتن یکی از آنان را داشت.

در حال حاضر بزرگترین ضعف در هارد سیلیکون پاور، قیمت بالای آن است.

کدام هارد را بخریم؟

پاسخ به این سؤال را خود شما باید متوجه شوید. آیا به دنبال یک هارد مقرون به صرفه هستید ونمی‌خواهید هزینه‌ی زیادی را صرف کنید؟ یا بهترین‌های بازار را میخواهید که در برابر هر چیزی مقاومت کنند تا اطلاعات عزیز شما با خطر مواجه نگردند؟ انتخاب تنها با شماست.