سفارش تبلیغ
صبا ویژن

iranpooshak

وکیل فردی است که به شغل وکالت مشغول است. این شغل از دیرباز در جوامع بشری در جهت دفاع از عدالت و حق، و احقاق حقوق افراد به یاری افراد می آید.

در شرایطی که افراد با ی.دیگر دچار مشکلاتی میشوند این وکیل است که می تواند با آگاهی و دانشی که از قوانین دارد در مراجع قضایی و دادگاه ها از موکل خود دفاع کند و دلایل و استنادات محکمه پسند ارائه دهد.

همچنین وکیل به دلیل اینکه به ادبیات دادگاه ها آشنایی کامل دارد می تواند به طور اصولی با قاضی دادگاه صحبت کند.

وکیل

در مسائل و مشکلات کیفری که شرایط پر چالش تر و بحرانی تر می باشد. افراد چه در این معضل مقصر باشند چه فرد آسیب دیده به دلیل فشار روانی که این مشکلات بر آنها اعمال می کند،

 ممکن است نتوانند به درستی تصمیم بگیرند که برای رهایی از این معضل چه کاری باید کنند یک وکیل خوب در کنار این افراد با عقلانیت کافی و اشراف کامل به مسائل حقوقی می تواند التیام بخش افراد درگیر در این مشکلات باشد.

همچنین در مشکلات حقوقی که ممکن است سرمایه زندگی شخصی در معرض نابودی باشد حضور یک وکیل می تواند از بروز یک فاجعه جلوگیری کند.

وکیل چه مراحلی باید طی کند تا بتواند در این شغل کار کند؟

یک وکیل در طول دوران تحصیل خود باید درس های سخت و زیادی را بخواند. برای ورود به این شغل ابتدا فرد باید ویژگی های فردی خود را بشناسد و ببیند آیا برای ورود به این شغل فرد مناسبی می باشد یا خیر.

یک وکیل باید از شخصیت با ثبات و محکمی برخوردار باشد، باید فن بیان بالایی داشته باشد و جرات و جسارت زیادی داشته باشد.

همچنین او باید توانایی زیادی در درس خواندن داشته باشد باید بتواند سالها درس های سخت و زیادی بخواند و آنها را به حافظه خود بسپارد و همچنین خود را برای آزمون های سخت آماده کند.

بعد از اینکه شخصی این ویژگی ها را در خود شناسایی کرد می تواند در کنکور رشته انسانی شرکت کند و در رشته حقوق و یا فقه و حقوق تحصیل کند . پس از کسب لیسانس و یا فوق لیسانس از دانشگاه او باید در آزمون کانون وکلا که هر ساله توسط کانون برگزار می شود و رقابت بالایی در آن وجود دارد شرکت کند.

بعد از کسب موفقیت در این آزمون او باید به مدت دو سال در کنار یک وکیل پایه یک دادگستری دوره کارآموزی خود را بگذراند و بعد از این دو سال در آزمونی تحت عنوان آزمون اختبار شرکت کند و مصاحبه حضوری نیز داشته باشد.

بعد طی این مراحل پروانه وکالت خود را دریافت می کند و می تواند تحت عنوان وکیل پایه یک دادگستری به وکالت بپردازد.

وکیل پایه یک

نتیجه گیری

توجه کردید که حضور یک وکیل در رفع مشکلات مختلف تا چه حد می تواند کارگشا باشد.

 

شما می توانید با مراجعه به اپلیکیشن وکیل شهرداد با وکلا و مشاوران برای رفع مشکلات خود ارتباط برقرار کنید.