سفارش تبلیغ
صبا ویژن

iranpooshak

 

در این مقاله قصد داریم به توضیحاتی در مورد کار یک وکیل جرایم رایانه ای و وظایف و ویژگی های آن بپردازیم پس در این مقاله با ما همراه باشید.

با توجه به پیشرفت روز افزون تکنولوژی، استفاده از فضای رایانه و اینترنت بسیار گسترده شده و در کنار این پیشرفت، راه های ارتکاب جرم برای افراد مسلط به این حوزه نیز افزایش یافته است. لذا امروزه با پیشرفت چشمگیر جرایم در فضای مجازی روبه رو هستیم. عموما افراد جامعه به جهت عدم آشنایی کامل با فضای مجازی به راحتی در دام افراد سودجو قرار می گیرند و ضرر های مالی هنگفتی را متحمل می شوند. در نتیجه مطالبه حقوق از دست رفته و جبران ضرر های وارده، قدم اول ضرردیدگان این حوزه می باشد. با توجه به تخصصی بودن دعاوی در خصوص جرایم رایانه ای توصیه می شود که برای حل مشکلات خود حتما از وکیل جرایم رایانه ای مجرب استفاده کنید.

وکیل جرایم رایانه ای
 

وکیل جرایم رایانه ای باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

با توجه به تخصصی بودن این جرایم و نوظهور بودن جرایم این حوزه وکیل جرایم رایانه ای می بایست علاوه بر تسلط کامل بر مبانی علمی این دعاوی، با فضای مجازی و عملکرد های مختلف رایانه آشنایی کامل داشته باشد چرا که ادله موجود در این گونه جرایم دارای تفاوت هایی با سایر جرایم بوده و آشنایی با این ادله نیازمند تسلط بر نحوه عملکرد رایانه می باشد. در انتخاب وکیل جرایم رایانه ای توجه به این نکته ضروری است لذا توصیه می گردد از وکیل جرایم رایانه ای کمک بگیرید که تجربه طرح دعاوی متنوع در این حوزه را داشته و از رویه قضایی حاکم بر این دعاوی آگاهی کامل داشته باشد.

دومین ویژگی یک وکیل متخصص و آگاه در حوزه جرایم اینترنتی و رایانه ای، آگاهی نسبت ادله الکترونیکی اثبات جرایم است؛ آیا اسکرین شات دلیل محسوب می شود؟ آیا متن پیامک در واتس اپ دلیل محسوب می شود؟ آیا رسید واریز وجه دلیل محسوب می شود؟

پاسخ به تمامی این پرسش ها بستگی به نوع جرم تحقق یافته دارد تا وکیل متخصص با بهره مندی از ادله الکترونیکی از قبیل داده ها اینترنتی مثل قراردادهای الکترونیکی که در خرید کالا پیش بینی شده، صدا و فیلم و حتی اسکرین شات (که با وجود امکانات پیام رسان های خارجی مخاطبین قادر به حذف پیام های خود هستند، استفاده می شود) و پرینت پیام هایی که در پیام رسان ها رد و بدل می شود، می تواند دلیل برای اثبات جرم مورد ادعا باشد.

وکیل جرایم سایبری
 

 ویژگی بعدی یک وکیل متخصص و آگاه نسبت به جرایم اینترنتی و رایانه ای، ارائه مشورت و راهنمایی مناسب و ساده فهم به موکل خود است؛ ممکن است بخاطر وضعیت بد معیشتی کنونی، برخی از بزه دیدگان توان استخدام وکیل متخصص را نداشته باشند و تنها می خواهند با گرفتن مشاوره ای تخصصی خود مسیر را ادامه دهند.

 

و در آخر، وکیل متخصص نبایست بزه دیده را حتماً نسبت به گرفتن وکیل ترغیب کند بلکه برخی از افراد تنها با دانستن مسیر می تواند خود به مال برده شده، دست پیدا کنند. پس وکیل متخصص جرایم اینترنتی و رایانه ای بایست غم حل مشکل موکل را داشته باشد نه غم حل مشکلات مالی خود را.

 شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ی یک وکیل جرایم رایانه ای به سایت شهرداد مراجعه کنید.