سفارش تبلیغ
صبا ویژن

iranpooshak

یکی از مسائل مهمی که برای افراد شاغل بسیار حائز اهمیت می باشد، پرداخت بیمه تامین اجتماعی می باشد. با توجه به سخت تر شدن شرایط پیدا کردن کار، اهمیت مقوله بیمه همچنان بیشتر می شود. روش های متفاوتی نیز برای پرداخت بیمه تامین اجتماعی نیز وجود دارد که در ادامه به بررسی آن ها پرداخته می شود. اما موضوعی که باید به آن توجه شود، مشکلات احتمالی در بیمه می باشد که نیاز به استفاده از وکیل حقوقی را مجاب می کند. 

پرداخت بیمه تامین اجتماعی

روش های پرداخت بیمه تامین اجتماعی

قبل از اینکه به بررسی شیوه های مختلف پرداخت بیمه تامین اجتماعی پرداخته شود لازم است ابتدا انواع آن مشخص شود. بیمه اجباری، خاص، خویش فرما از جمله انواع آن می باشند. البته ناگفته نماند که هر کدام از این دسته ها به بخش های کوچکتری نیز تقسیم بندی می شوند.

به عنوان نمونه بیمه خویش فرما خود شامل دو بخش می باشد که تحت عنوان های بیمه صاحبان حرفه و اختیاری می باشد که در پرداخت بیمه تامین اجتماعی هرکدام شرایط خاص خود را دارند.

  • برای پرداخت کردن بیمه تامین اجتماعی روش های گوناگونی وجود دارد. یکی از این روش ها استفاده کردن از کد دستوری *724*713# می باشد. سپس کافیست وارد قسمت پرداخت قبض شده و با ثبت کردن اطلاعات مربوطه اقدام به انجام عملیات پرداخت شود.
  • یکی دیگر از این روش ها، مراجعه به آدرس اینترنتی refah-bank.ir می باشد. در این سایت لازم است با ورود به بخش پرداخت حق بیمه و کامل کردن مشخصات ذکر شده، این کار را انجام دهید. علاوه بر آدرس بالا، می توان به سایت bankmelat.ir نیز مراجعه کرد.
  • علاوه بر آن، روش های دیگری نیز وجود دارند مانند: استفاده از دستگاه عابر.

وکیل حقوقی

مشکلات احتمالی در پرداخت بیمه تامین اجتماعی

بر طبق قانون تامین اجتماعی در ماده 39 آن آمده است که، آخرین مهلت برای تحویل لیست افرادی که شامل حق بیمه می باشند، تا روز آخر ماه بعدی می باشد. ممکن است در این بین مشکلاتی بوجود بیاید که نیاز به یک وکیل حقوقی خبره شود. از مشکلات رایجی که استفاده از وکیل حقوقی را امری ضرورری می کند، مقوله بدهی، احتمال بوجود آمدن بحران بیکاری، از بین رفتن برخی از صندوق ها، سود پایین و موارد از این قبیل می باشد.

جمع بندی

با توجه به موارد ذکر شده، در صورت بوجود آمدن مشکلات بهتر است حتما از یک وکیل حقوقی استفاده کنید. موسسه حقوقی شهرداد با در دست داشتن ماهرترین تیم وکلا می تواند در حل کردن انواع مسائل حقوقی، کیفری، خانواده، ملکی و غیره خدمات بسیار با کیفیت را در اختیار متقاضیان قرار دهد.