سفارش تبلیغ
صبا ویژن

iranpooshak

ورمی که روی بینی و نقاط اطراف بینی مانند زیر چشم ایجاد می شود یکی از عوارض طبیعی و شایع جراحی بینی است. خیلی از افرادی که تحت جراحی بینی قرار می گیرند اشتیاق زیادی برای دیدن فرم نهایی دارند و توقع دارند فوراً بعد از جراحی فرم جدید بینی خود را ببینند، این اشتیاق کاملا قابل درک می‌باشد اما واقعیت این است که بعد از جراحی بینی، مدت زمانی طول می‌کشد تا ورم بینی از بین برود و نتیجه نهایی جراحی دیده شود. بهتر است این دوره را با صبوری بگذرانید و به توصیه های مراقبتی پزشک خود عمل کنید.

ورم بینی بعد از جراحی بینی

میزان تورم بینی از فرد به فرد دیگر متفاوت می‌باشد و تحت تاثیر عوامل مختلفی است. بهتر است با بروز ورم بینی تشخیص دهید که این ورم از چه نوع است تا مطابق آن روند درمان را شروع کنید.

برای افراد مهم است که چه مدت طول می‌کشد تا ورم بینی برطرف شود و در این مدت چکار باید کرد. اغلب جراحی‌ها نتایج خود را بعد از سه ماه نشان می‌دهند در حالی این شرایط برای بینی‌های گوشتی متفاوت می‌باشد و ممکن است بعد از شش ماه تورم اولیه برطرف گردد.

ورم بعد از جراحی بینی

علت ورم بینی بعد از جراحی بینی چیست؟

در هنگام جراحی، پوست بینی از روی استخوان برداشته شده تا جراح بتواند به استخوان و بافت غضروفی دسترسی داشته باشد. بعد از اتمام جراحی، دوباره پوست به روی استخوان بازگردانده می‌شود بنابراین یک فضای خالی بین پوست و استخوان به وجود می‌آید. در این فضای خالی مایعاتی تجمع می‌کنند که باعث ایجاد تورم بینی می‌گردد که بعد از گذشت یک سال این ورم برطرف می‌شود. البته زخم‌های ناشی از برش‌های جراحی نیز در اثر جوش خوردن، یکی دیگر از دلایل ایجاد ورم بینی هستند.

چسب زدن و ماساژ بینی از جمله کارهایی است که نه تنها به فرم دهی بینی کمک می‌کند بلکه جنبه درمانی نیز دارد و در کاهش تورم بعد از جراحی بینی نقش بسزایی دارد. توجه داشته باشید که این اقدامات باید تحت نظر و آموزش پزشک انجام شود نه اینکه خودسرانه خودمان هر طور دلمان می‌خواهد یا به گفته اطرافیان، این روند را مختل کنیم. چه بسا این اقدامات خودسرانه عواقب ناخوشایند و گاهاً جبران ناپذیری به همراه خواهد داشت.

ورم بینی بعد جراحی بینی

چه عواملی در ورم بینی تأثیر دارند؟

به جز نحوه جراحی بینی، عوامل دیگری در میزان ورم بینی موثر هستند. این عوامل شامل موارد زیر می‌باشند:

نوع بینی

بینی استخوانی کمتر دچار ورم می‌شود و زودتر هم بهبود می‌یابد. در حالی بینی گوشتی، به دلیل ضخیم بودن پوست و لایه چربی زیر پوستی، تورم شدیدتری دارد که برای رفع آن باید زمان بیشتری صبر کرد. اقدامات بعد از جراحی بینی مانند چسب زدن و ماساژ دادن برای هر کدام از انواع بینی استخوانی و گوشتی متفاوت می‌باشد.

خوابیدن ورم بینی بعد از جراحی بینی

مهارت جراح

فرقی ندارد که جراحی بینی به روش باز یا بسته صورت گیرد، اگر هر کدام به درستی انجام نشود ممکن است تورم بیشتر شود.

میزان تغییرات بینی

هر چقدر تغییرات وارد شده بر بافت غضروفی و استخوانی بینی بیشتر باشد، تورم شدیدتر خواهد بود. شکستگی عمیق و زیاد، جوش خوردگی‌های عمیق‌تری دارد که این عامل در تورم نقش پررنگی دارد.

کاهش ورم بینی

بهترین کاری که برای کاهش ورم بینی می توان کرد عمل کردن به توصیه های پزشک و گذراندن دوران نقاهت با صبوری است. زیرا پزشک شما بیشتر از هر کسی می داند که باید چه کاری برای برطرف کردن عوارض جراحی انجام داد و دوران نقاهت را چگونه گذراند.

https://drtehranbeauty.com/%d8%b9%d9%85%d9%84-%d8%a8%db%8c%d9%86%db%8c/